fallback

Приходите от продажби в киберпонеделника в САЩ се насочват към рекорд въпреки инфлацията

Разходите на потребителите са се повишили с 5,8%, превръщайки деня в най-големия за онлайн пазаруване в историята

20:37 | 29.11.22 г.

Американските купувачи са похарчили 11,3 млрд. долара по време на киберпонеделника - силно представяне, което показва, че големите отстъпки са привлекли засегнатите от инфлацията купувачи, пише Bloomberg.

Разходите са се повишили с 5,8% на годишна база, превръщайки деня в най-големия за онлайн пазаруване в историята, сочат данни на Adobe. Компанията коригира леко нагоре прогнозата си за онлайн разходите през ноември и декември благодарение на по-високите от очакванията разходи до киберпонеделника.

Периодът на промоциите от Деня на благодарността до понеделник – известен като киберпет (периодът обхваща пет дни - бел. ред.), нямаше нищо общо с 2021 г., когато проблемите с веригите за доставка принудиха хората да пазаруват по-рано, а търговците на дребно – да избягват отстъпките. Тази година магазините бяха препълнени с непродадени стоки и това ги накара да предлагат силно намалени цени, за да привличат купувачи, търсещи изгодни сделки, с които да компенсират по-високите си разходи за храна и гориво.

„Със свръхпредлагането и подобряването на средата за потребителските разходи търговците на дребно направиха точния избор този сезон да стимулират търсенето чрез големи отстъпки“, коментира Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights. „Това тласна онлайн разходите до нива, които бяха по-високи от очакванията, и засилиха електронната търговия като голям канал за повишаване на обема и привличане на интереса на потребителите“, допълни Пандя.

Сред най-търсените стоки са били конструктори Lego, дронове и цифрови камери. Отстъпките са били по-големи в сравнение с година по-рано. Например при електрониката пониженията на цените са достигнали до 25%, сочат данните на Adobe, която следи един трилион посещения на сайтове за търговия на дребно и наблюдава продажбите на над сто милиона продукта.

Противоречащи си икономически показатели затрудняват прогнозирането в сезона на празниците тази година. Безработицата остава ниска, но лихвите растат и високите цени отреждат водещо място на инфлацията в умовете на потребителите. Adobe не коригира прогнозата си за инфлацията, но съобщи, че бавният темп на растеж не се дължи изцяло на нея, защото цените на много потребителски стоки, особено електрониката, са намалели спрямо година по-рано.

Големи дни за продажбите като Черния петък и киберпонеделника постепенно губят притегателната си сила, тъй като купувачите разпределят разходите си за по-дълги периоди. Похарчената сума за покупки онлайн на Черния петък нарасна с 2,3% до 9,12 млрд. долара и беше по-добра от очакванията, съобщава Adobe. Общо за ноември и декември разходите на потребителите трябва да достигнат 210,1 млрд. долара, което е ръст с 2,8% спрямо миналата година, допълни компанията.

Купувачите, които не се притесняват толкова от COVID-19, са се върнали в магазините за по-голямата част от пазаруването си, което е ограничило ръста на онлайн продажбите, отбелязва Adobe. Като цяло разходите на Черния петък, както онлайн, така и в магазините, са се повишили с 12% спрямо година по-рано, сочат данни на Mastercard.

Amazon.com се рекламира като дестинация за празнични покупки и това е било от полза за независимите търговци, които продават над половината от продуктите си на сайта. Branded Group, която има над 40 марки за уреди за дома, лични грижи и развлечения на сайта на Amazon, съобщи, че продажбите са нараснали с 85% в петте дни на промоционалния период, стимулирани от ръста на разходите късно вечерта. Компанията е имала повече наличности от миналата година, затова е могла да предложи повече изгодни сделки, включително 40% отстъпка от сет кухненски ножове Home Hero от 17 части.

„Потребителите вероятно търсят добри сделки в инфлационна среда, но това също така е добра новина за силата на американското потребление“, коментира главният изпълнителен директор на Branded Group Пиер Поанян.

Чакането на кибер понеделника вече не си струва, тъй като повечето търговци на дребно просто преименуват отстъпките си за Черния петък на отстъпки за киберпонеделника, коментира Кристин МакГрат, експерт по пазаруването от сайта за наблюдение на отстъпките BlackFriday.com. Търговците на дребно са предлагали изгодни сделки за кухненски уреди и електроника, които вероятно ще продължат да се предлагат на още по-намалени цени след Коледа за хората, които не бързат, допълва тя.

„Всичко, което няма да продадат, отново ще бъде намалено. Затова трябва да го купите сега само ако искате да го подарите на някого“, съветва МакГрат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:38 | 29.11.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още