fallback

Печалбата на Remy Cointreau за първото полугодие надхвърли оценките

Компанията запази прогнозите си за финансовата 2022/23 година

12:05 | 24.11.22 г.

Remy Cointreau отчете по-силен от очакваното органичен скок от 27,2% на оперативната печалба за първото полугодие в резултат на силното търсене на премиум коняка ѝ в Китай и САЩ и контрол на разходите, съобщава Ройтерс.

За цялата 2022/23 г. производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau потвърди, че очаква нова година силен органичен ръст на продажбите, като второто полугодие ще отразява завръщане към нормалните тенденции на потребление след две години на „изключителен растеж“.

Докато Remy Cointreau продължава да инвестира в маркетинг и комуникации най-вече през втората половина на годината, маржът на текущата оперативна печалба ще се определя от устойчивостта на брутния марж въпреки инфлационната среда и строгия контрол на режийните разходи, се казва в изявлението.

Текущата оперативна печалба на групата за шестте месеца до 30 септември е достигнала 319,3 млн. евро, което показва органичен ръст от 27,2%.

Това е над консенсусната оценка в прогноза на 22 анализатори, събрана от компанията, за текуща оперативна печалба от 306 млн. евро, т.е. ръст от 23,8%.

Фискалната година на Remy Cointreau започва на 1 април и приключва на 31 март.

Компанията остава уверена и в способността си да спечели пазарен дял в изключителния пазар на алкохолни напитки, възползвайки се от новите трендове в потреблението.

Пандемията ускори дългосрочния стремеж на Remy Cointreau към по-скъпи напитки, за да увеличи маржовете на печалба, ускорявайки изместване към премиум напитки, коктейли и електронна търговия, тъй като хората пият по-скъпи напитки у дома.

Оперативната печалба на подразделението с коняка Remy Martin, което формира почти 90% от печалбата на група, възлиза на 299,7 млн. евро през първото полугодие, което сочи органичен ръст от 35,7%.

Remy Cointreau вече отчете органичен скок от 21,1% на продажбите за първото полугодие, подкрепена от възстановяване на търсенето на водещите ѝ брандове коняк в Китай по време на есенния фестивал, и то на пазар, който все още се влияе от ограничителните мерки около Covid.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:05 | 24.11.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още