Българските крафт пивовари посрещат със смесени чувства Световното първенство по футбол в Катар, тъй като не могат да се надяват на обичайния ръст в продажбите на бира покрай събитието.
„Ще има повишаване на продажбите, но световното първенство няма да има обичайния си ефект“, каза Михаил Дурчев, председател на Асоциацията на независимите пивовари в България и основател на крафт пивоварната Cohones, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Гостът посочи, че Мондиал 2022 съвпада с началото на зимния сезон в тази част от света, която пие бира и гледа футбол. И допълни, че като мюсюлманска държава Катар има много строг режим за продажбата и консумацията на алкохол, който се продава на изключително високо цени. Отделно високите акцизи и транспортни разходи обезсмислят опити за внос на крафт бира от малки пивовари, даже и за събитие като световно първенство по футбол.
Дурчев посочи, че е въпрос на време да се повишат цените на крайния продукт. „Голяма част от производствените суровини за бира са поскъпнали с около 80-100% за последната година. Малцът поскъпва постоянно, както и цените на бутилките, основно заради растящите цени на природния газ“, посочи той. И обясни, че Cohones внася повечето си суровини от Германия - до момента е успявала да не вдига цената на бирата чрез оптимизации и финансов контрол, но ще трябва да го направи следващия месец заради ново поскъпване на малца и почти двойното поскъпване на транспортните услуги.
Пивоварната e тествала изготвянето на тестени изделия с остатъчни материали от производството на бира, но за момента няма да се развива в тази посока заради други планове. "Това е стремежът ни да бъдем по-зелени и да оставяме по-малък отпечатък върху планетата", каза Дурчев.
Cohones е въвела наскоро и линия за кенове, която ще позволи на компанията да бъде по-зелена и да навлезе на международните пазари в началото на 2023 г., като вече има сериозен интерес от Нидерландия и Италия.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.