Козметичната компания Coty във вторник надви оценките на Wall Street за приходите за тримесечието, след като по-високите цени и стабилното търсене на ароматите и козметиката ѝ е помогнало да се смекчи ударът от силния долар и излизането на компанията от Русия, съобщава Ройтерс.
Потребителите, които излизат повече навън след блокадите, се отдават на малки луксове като грим и парфюми, макар че отлагат по-големи покупки заради ускоряващата се инфлация и рисковете от рецесия.
Престижното подразделение на Coty – дом на козметичните продукти и аромати на брандове от Calvin Klein до Gucci, отчита спад на приходите от 1% заради макроикономическите трудности. Главният изпълнителен директор Сю Наби обаче заяви за Ройтерс, че компанията „не вижда забавяне или спад на престижното подразделение“.
Всъщност потребителите купуват както продукти от по-евтините марки, така и от престижното подразделение, казва тя.
Производителят на парфюмите Hugo Boss ще увеличи още цените – с между 4 и 6% през зимата, докато се бори с по-високите цени на транспорт и труд.
Категорията с продукти за красота е „по-устойчива от всякога“, каза Наби, след като Coty потвърди годишната си прогноза за печалбата.
Европейският конкурент L'Oreal също отчете силен ръст на продажбите за третото тримесечие, тъй като стабилното търсене в Европа и САЩ компенсира сътресенията, причинени от строгите блокади в Китай.
Водената от Китай политика на нулев Covid повлия на представянето и на Estee Lauder, карайки я да снижи годишните си прогнози, а по-малката експозиция на Coty към китайския пазар помогна на компанията майка на CoverGirl да се защити.
Нетните ѝ приходи са се увеличили с 1% до 1,39 млрд. долара през първото фискално тримесечие до 30 септември спрямо оценките на анализаторите за 1,37 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
Нетната печалба е нараснала до 125,3 млн. долара, или 15 цента на акция, от 103 млн. долара, или 13 цента на акция, година по-рано.