Тримесечните приходи от продажби на италианската група за производство на алкохолни напитки Campari са нараснали с 18,6% на годишна база, подкрепени от силната инерция, набрана от марката, в рамките на ключовия летен сезон. Показателят е подкрепен и от увеличенията на цените, обяви компанията, цитирана от Ройтерс.
Коригираната оперативна печалба на Campari е нараснала с 10,6% през тримесечието, но маржът се е влошил заради нарастващите разходи, най-вече за логистика, и по-неблагоприятния географски микс за продажбите.
Campari, сред чиито брандове попадат Aperol и Wild Turkey, запази годишната си прогноза за органичен марж на коригираната печалба без изменение.
Силният щатски долар е подкрепил приходите от продажби и рентабилността на групата, тъй като Съединените щати са най-големият пазар на Campari.
„Гледайки в средносрочен план, оставаме уверени в силата на нашите марки, което позволява адекватни ценови акции, за да се справяме с настоящите предизвикателства“, коментира главният изпълнителен директор Боб Кунце-Концевич.
Цената на акциите на базираната в Милано група пое нагоре с 1,5% след обявяването на отчета. Групата каза, че резултатите за тримесечието са по-силни от очакваното въпреки тенденцията при брутния марж.
Campari заяви, че наскоро е придобила миноритарен дял в базираната в Лондон Catalyst Spirits – глобален инкубатор за марки алкохолни напитки и основен акционер в Howler Head.
По-рано тази година Campari купи 15% дял в бранда бърбън Howler Head с права за международно разпространение.