Британската компания за доставки на храна Deliveroo предупреди, че растежът на приходите ѝ от продажби ще бъде в ниската част на диапазона на по-ранната прогноза, тъй като домакинствата намаляват поръчките на храна за вкъщи заради покачващите се цени, предава Ройтерс.
Въпреки по-лошата прогноза Deliveroo, която се конкурира с Just Eat Takeaway и Uber Eats, леко повиши очакванията си за маржа на коригираната печалба (EBITDA) благодарение на по-ниските разходи за маркетинг.
Групата се стреми към постигането на коригирана печалба в края на 2023 г. до началото на 2024 г. и заяви, че е уверена, че може да се адаптира към влошаващите се икономически перспективи, при които потребителите се борят с по-високите сметки за храна и енергия.
Цената на акциите на Deliveroo, която е спаднала с 60% от началото на годината, сега се повиши с 4% до 84 пенса преди началото на борсовия ден.
Deliveroo заяви, че ръстът на брутния обем на трансакциите се очаква да бъде в диапазона 4-8% при постоянни валути, което е в ниската част на по-рано обявения диапазон от 4-12%, който вече беше понижен през от 15-25% през юли.
На най-големия си пазар – Великобритания и Ирландия, Deliveroo отчете 11% ръст на брутния обем на трансакциите, подкрепена от добавянето на McDonald’s към своите предложения, докато представянето на международните пазари в Европа, Близкия изток и Азиатско-Тихоокеанския регион се е забавило.
Влиянието на икономическите предизвикателства, плюс сезонния ефект от лятото, когато навиците на потребителите се променят, са довели до това, че брутният обем на трансакциите се свил с 5% през тримесечието до края на септември в сравнение с предходното.
Брутният обем на трансакциите на поръчка през последното тримесечие е нараснал до 6% в сравнение със същия период миналата година, показвайки влиянието на инфлацията, а поръчките са намалели с 1%, подсказвайки за трудностите за потребителите.
В сряда Deliveroo обяви, че ще се оттегли от пазара в Нидерландия на 30 ноември, тъй като не успя да спечели съществен пазарен дял.