fallback

Продажбите на Hermes растат въпреки кризата с разходите за живот

Производителите на луксозни стоки до голяма степен остават имунизирани срещу натиска върху разходите

17:10 | 20.10.22 г.

Продажбите на Hermes International са се увеличили, след като потребителите на луксозни стоки в Китай са се завърнали към магазините след разхлабването на ограниченията заради Covid-19, за да купят чанти Birkin и Kelly, съобщава Bloomberg.

Приходите са нараснали с 24% на годишна база до 3,1 млрд. евро през третото тримесечие без валутните колебания, заяви Hermes в четвъртък, надвивайки оценките на анализаторите. Акциите на компанията поскъпнаха с 4,3% в Париж.

Докладът предлага още доказателства, че производителите на луксозни стоки до голяма степен остават имунизирани срещу натиска върху разходите, който удари някои търговци на дребно и компании за потребителски стоки в резултат на кризата с разходите за живот.

„За момента нямаме признаци за забавяне на който и да е от пазарите ни“, каза главният финансов директор Ерик дю Халгуе пред репортери.

Той заяви, че Hermes остава бдителна заради геополитическия и макроикономическия контекст. Но като допълнителен знак за увереност той каза, че компанията планира да ускори наемането на служители през второто полугодие.

Hermes нае над 800 служители през първите шест месеца на 2022 г. и планира да привлече още 800 до края на годината, посочва говорителка. Групата е имала 18 400 служители към края на юни.

Компанията планира да отвори и нов магазин в Шанхай в края на този месец. Точно миналия месец тя отвори нов магазин в Ню Йорк.

Продажбите на подразделението за кожени стоки и седла на Hermes – най-голямото в рамките на компанията – са се увеличили с 13% миналото тримесечие. Компанията отбеляза силен ръст в Китай „въпреки временните затваряния заради пандемични мерки“. Приходите от Азиатско-Тихоокеанския регион са се покачили с една трета, без да се включва Япония.

Конкурентът LVMH, собственик на Louis Vuitton и Christian Dior, също се справя по-добре от очакваното. Базираният в Париж гигант се е възползвал американските потребители, които харчат за луксозни стоки в Европа, подкрепени от силния долар, подобно на Hermes, посочва Дю Халгуе.

Има пространство дори за още увеличения на цените. Главният финансов директор потвърди, че луксозната група планира да вдигне цените на световно ниво с между 5 и 10% през 2023 г. спрямо 4% през 2022 г.

Hermes се смята за един от най-ексклузивните брандове в луксозната индустрия, като производството на чантите е ограничено от капацитета. Миналия месец Sotheby’s продаде най-скъпата си чанта в историята си – Hermes Kelly с крокодилска кожа за 352 800 долара, на търг в Париж.

Собственикът на Gucci Kering ще публикува данни за продажбите си в четвъртък след края на търговията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:11 | 20.10.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още