fallback

Новите тактики на туристическите приложения: плащат на потребителите за ангажираност

Все повече услуги тестват начини да задържат вниманието на потребителите, опитвайки се да разширят бизнеса си

19:06 | 09.10.22 г.

Бихте ли проверявали туристическо приложение почти всеки ден, въпреки че пътувате само няколко пъти годишно? А ако приложението ви плаща, за да го правите?

Някои компании от туристическия сектор търсят отговор на тези въпроси, докато се опитват да изградят лоялни клиенти и да се отличат от огромния брой опции за онлайн резервации за пътувания, пише Wall Street Journal. Онлайн агенцията Hopper и хотелската верига Oyo добавят игри и други функции към приложенията си. Някои компании дори компенсират потребителите за това, че ползват приложенията им, когато не са в режим за планиране на пътешествие.

Да се променят навиците на потребителите, свързани с пътуванията, е трудно, казва Лорейн Силео, старши анализатор в Phocuswright, компания за туристически проучвания. „Знаем, че туристите винаги търсят най-ниските цени и предимно това купуват“.

По думите на Силео туристическата индустрия харчи значителни суми, за да спечели лоялността на клиентите. Главната цел на много компании днес е да накарат туристите да използват приложенията им и да правят директни резервации през тях, вместо да плащат такси за това да бъдат препоръчани от Google. И макар че някои вероятно посещават по яколко уебсайта за сравнения, когато организират ваканция, е малко вероятно да свалят по няколко приложения, посочва още тя.

Hopper избягва традиционната реклама в полза на програма с награди, предназначена да насърчи хората да посещават нейното приложение, дори когато не планират пътуване. Нейните клиенти са получили 50 млн. долара под формата на награди, ваучери и бързи оферти през последните 12 месеца, посочва говорителка на компанията. Тази сума надхвърля бюджета за външен маркетинг на Hopper за този период.

Hopper се превърна в най-изтегляното приложение за резервации на пътувания в САЩ миналата година, изпреварвайки Booking.com, сочи доклад на компанията за пазарни анализи Sensor Tower. Тя все още поддържаше тази разлика през първата половина на 2022 г., въпреки че приложенията на Expedia и Booking.com успяха да изпреварят Hopper по изтегляния напоследък.

Компанията тества нови програми, които награждават потребителите за по-често отваряне на приложението, за изпращане на покани на други да ползват услугата и дори за играенето на игри в нея.

Стратегията е оформена на базана успеха на приложенията за електронна търговия в Азия като Pinduoduo, които използват социални и игрови функции, за да стимулират растежа си, казва главният изпълнителен директор и основател на Hopper Фредерик Лалонд. Pinduoduo е интегрирала различни функции, които възнаграждават потребителите за прекарване на време в услугата.

В една от игрите в Pinduoduo потребителят може да полива виртуално овощно дръвче. След като то порасне напълно, компанията изпраща на играта безплатна кошница с плодове.

Някои от новите функции на Hopper вече са широко достъпни. Приложението има функция за ежедневен подарък, която награждава хората за отваряне на услугата всеки ден. След седем поредни дни, те печелят 10 долара в Carrot Cash, валутата в приложението, подобна на наградни точки, които потребителите могат да ползват за получаването на по-ниски цени на полети, хотели и коли под наем. Към края на август около 40% от потребителите на Hopper са имали достъп до тази функция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:06 | 09.10.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още