fallback

Японските компании за алкохол се насочват към безалкохолни напитки, за да привлекат младите

Популярността на ниско- и безалкохолните напитки расте в цял свят, ускорена от пандемията

11:13 | 12.09.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Противопоставяйки се на дългогодишния стереотип за употребяващите алкохол студенти, Манака Окамото мисли за програмата си на следващия ден, преди да си отвори алкохолна напитка, пише Ройтерс.

„Ако трябва да ставам рано и си мисля „О, трябва да се въздържа от пиене“, тогава избирам безалкохолна напитка, за да получа усещането за алкохол, докато пия сам“, казва 22-годишният Окамато в ресторант в Токио. „Разбира се, когато съм с приятели, които не пият, е хубаво да имаш нещо, с което да си кажеш наздраве“, добавя той.

Популярността на ниско- и безалкохолните напитки расте в цял свят, ускорена от пандемията, която накара много хора да обърнат повече внимание на здравето си. Световната пазарна стойност на сегмента нарасна до малко под 10 млрд. долара през 2021 г. от 7,8 млрд. през 2018 г., сочи анализаторската компания IWSR.

Ефектът е особено ярко изразен в Япония, където населението се свива и по-младите хора пият далеч по-малко в сравнение с предишните десетилетия. Само 7,8% от японците в 20-те си години употребяват алкохол редовно през 2019 г. спрямо 20,3% в същата възрастова група през 1999 г., сочат държавни проучвания.

Изправени пред стабилен спад на приходите от продажбата на алкохол, данъчната служба на Япония през юли създаде състезание, търсейки идеи как да стимулира търсенето сред по-младите хора.

Основните производители на алкохолни напитки в Япония също се оглеждат извън страната за растеж. Шефът на местния лидер в биропроизводството Asahi Group Holdings каза пред Ройтерс миналия месец, че Северна Америка е ключов пазар. Suntory Holdings Group търси начин да разшири бизнеса си с коктейли в кенчета там.

У дома компаниите измислят нови начини да подобрят изживяването при посещенията на баровете за клиентите, които не употребяват алкохол.

Наскоро в квартала за забавления Ропонги групи от предимно млади жени се събират за по „безалкохолна бира“ в сенките на една от най-високите сгради в Токио.

„Потребителите не просто се наслаждават на безалкохолните бири. Смятаме, че те оценяват по-силно комуникацията, която се генерира, когато се пие, или биха искали повече да се насладят на атмосферата на мястото, където пият“, казва генералният мениджър на Suntory Масако Кура.

Конкурентът Kirin Holdings също предлага безалкохолни вина, коктейли и бира. Компанията казва, че продажбите на безалкохолна бира са се увеличили над двойно през трите месеца до края на юни на годишна база.

Sapporo Holdings казва, че местните продажби на ниско- и безалкохолни бира са се увеличили с 20% през първото полугодие до края на юни, а на продажбите на бира в кен са намалели с 4%.

В Шибуя новоотвореният бар Sumadori – игра на думи за „умно пиене“ - предлага сложни, сладки коктейли, които могат да бъдат направени без алкохол или с до 3%. Той предлага среда, където всички може да се радват на напитка заедно, казва Мизухо Каджиура, главен изпълнителен директор на воденото от Asahi дружество.

Каджиура е работил две години в Индонезия и казва, че опитът му в предимно мюсюлманската страна му дава шанса да оцени създаването на гостоприемна среда за хора, които не пият.

„Целта на този бар е да цени клиентите, които не могат да пият, така че да могат щастливо да идват тук с хора, които пият“, каза Каджиура и допълни: „Ако други ресторанти и барове могат да разберат целта ни, мисля, че ще достигнат до повече клиенти.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:25 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още