През 2021 г. в ЕС са произведени общо 13,5 млн. колела, което е ръст с 11% спрямо 2020 г., сочат данни на европейската статистическа служба Евростат.
Продадената продукция от велосипеди варира значително сред страните членки, за които са налични данни. Най-голям брой колела са произведени в Португалия с 2,9 млн., следвана от Румъния с 2,5 млн., Италия с 1,9 млн., Германия с 1,4 млн. и Полша с 1,2 млн.
В България годишното производство на колела достига близо 500 хил. броя, като данните на Евростат за страната ни са за 2020 г. По този показател тя изпреварва Чехия и Нидерландия и е след Унгария и Франция.
Карането на колело е полезно за здравето и благосъстоянието, то също така е икономично до степен, че може да замени използването на лични автомобили и така да помогне за намаляване на замърсяването на въздуха, отбелязват от Евростат.
През 2021 г. ЕС е изнесъл колела на обща стойност 921 млн. евро (както електрически, така и неелектрически) към страни извън съюза, а в същото време е внесъл колела на стойност почти 1,9 млрд. евро от страни извън ЕС.
Данните показват, че съюзът е изнесъл 1 487 700 неелектрически колела на стойност 433 млн. евро, а е внесъл 5 743 700 колела на стойност малко над 1 млрд. евро. Спрямо 2020 г. броят на изнесените неелектрически велосипеда е нараснал с 16 на сто, а на внесените се е увеличил със 17%.
Миналата година ЕС е изнесъл 315 800 електрически колела на обща стойност 488 млн. евро. В същото време съюзът е внесъл 1 148 600 електрически велосипеда на стойност 849 млн. евро от страни извън ЕС. Спрямо 2020 г. броят на изнесените електрически колела е нараснал с 15 на сто, а внесените са се увеличили с 37%.
През 2021 г. Великобритания е била основната дестинация за износа на ЕС на неелектрически колела с дял от 30% от гледна точка на стойността, следвана от Швейцария и САЩ. В същото време Швейцария и Великобритания са и основните дестинации за износа на електрически велосипеди от ЕС с дял от съответно 38% и 27%, следвани от Норвегия и САЩ.
Вносът на неелектрически колела от страни извън ЕС миналата година е дошъл основно от Камбоджа с дял от 27%, следвана от Тайван и Китай. В същото време вносът на електрически велосипеди в ЕС е дошъл основно от Тайван с дял от 57 на сто, следвана от Швейцария и Виетнам.