Над половината от потребителите в България (53%) споделят, че не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги. Това сочи изследване, организирано от платформата за специализирани разплащания Paysafe. Проучването разкрива още, че 63% от българите смятат, че финансовите измами са неизбежен риск при онлайн пазаруването.
50% от потребителите у нас посочват, че сега се притесняват повече да не станат жертва на измама онлайн в сравнение с 2021 г. Според проучването българите възприемат като еднакво важни сигурността и удобството при покупки онлайн.
В продължение на години платежната индустрия се опитва да балансира конкуриращите се нужди от сигурност и удобство. Нарастващите опасения около измамите обаче поставят сигурността в светлината на прожекторите. За България впечатление прави, че потребителите търсят "златната среда", но биха дали предимство на сигурността пред удобството като най-важен фактор, когато плащат за онлайн покупка.
Въпреки че експертите по сигурността често обсъждат ограниченията на защитата с парола, сега потребителите се обединяват зад паролата като познато средство за сигурност. Близо една втора (47%) споделят, че се доверяват на паролите повече от методите за биометрично удостоверяване при плащане онлайн. Въпреки това доверието в биометричното удостоверяване също нараства, като 57% от потребителите в България са съгласни, че биометричното удостоверяване прави онлайн плащанията по-сигурни.
Търговците, които предлагат методи за многофакторно удостоверяване, могат да вдъхнат увереност на потребителите, че техните трансакции са сигурни. Въпреки всички тези опасения мнозинството (53%) от потребителите в България смятат, че плащанията са по-сигурни сега, отколкото преди година.
"Всички знаем, че във времена на криза нивата на измами могат да нараснат. Това се случи в разгара на пандемията, случва се и сега, когато се очаква да навлезем в рецесия. Потребителите с право имат едно наум за възможните опасности в света на онлайн плащанията. За нас и за търговците е от водещо значение да вземем предвид тези притеснения на клиентите", коментира Чираг Пател, президент на дивизия дигитални портфейли в Paysafе.
Проучването е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2022 г. сред 11 хил. потребители от САЩ, Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия и проследява нагласите спрямо плащанията, като 1000 от тях са представители от България.