Японската пивоварна Asahi Group Holdings планира да запази рентабилността за следващата фискална година с идеята да повиши цените в съответствие с инфлационните тенденции, докато в същото време ограничава разходите, казва главният изпълнителен директор Ацуши Кацуки пред Bloomberg.
“Предвид предвидимата инфлационна среда ще намалим разходите и ще увеличим цените, както изискват условията“, казва той в интервю. Японската пивоварна вече обяви увеличение на цените за своята Super Dry и други напитки за пръв път от 14 години през октомври, като потребителите ще плащат с 6 до 10% повече за бира, уискито Yoichi и други напитки. „Правейки това, планираме да отбележим нов ръст на печалбата за следващата фискална година“.
Asahi, заедно с други японски търговци на дребно, са изправени пред натиск да повишават цените за пръв път от десетилетие. По-слабата йена вдига разходите на вносните стоки, а по-високите световни цени на енергоизточниците и суровините правят по-скъпо производството и транспортирането на стоки. Въпреки това потребителите в Япония свикнаха със стабилните цени, а ръстът на заплащането остава сравнително без промяна.
На въпрос за риска от световната рецесия Кацуки признава, че макар че може да се случи икономически спад, той е убеден, че продажбите на бира ще се запазят. Слабата йена помага и да се увеличи печалбата от чужбина, казва той.
„Няма причина да се страхуваме от рецесия“, казва Кацуки. „Когато разходите за луксозни стоки спаднат, търсенето ще се пренасочи към бирата“.
Акциите на Asahi са поскъпнали с над 6%, откакто компанията обяви на 26 април, че вдига цените си.
Анализаторите очакват средно, че оперативната печалба на Asahi ще се увеличи с 15% до 245 млрд. йени (1,8 млрд. долара) за следващата фискална година, която ще започне от април 2023 г. За текущия период до края на март те очакват нулев растеж на печалбата.
Asahi отдава увеличението на цените на нарастващите разходи за всичко от съставки, включително малц и царевица, до материали за опаковки като алуминий и картон, както и за транспорт.
„Вярвам, че можем да преодолеем сегашната ситуация“, казва Кацуки.
За категорията на нискоалкохолните напитки, които потребителите харесват в Япония и Азия, Кацуки казва, че Asahi планира да увеличи продажбите до дял от 15% от общите продажби спрямо 10% в момента.