Delivery Hero се опита да успокои инвеститорите с ускорен план за постигане на рентабилност до следващата година, воден от бизнеса на компанията в Азия, въпреки забавянето на индустрията за доставка на храна, пише Bloomberg.
Въпреки че след пандемичния скок растежът намаля, базираната в Берлин компания заяви, че ще генерира положителна коригирана печалба за фискалната 2023 г. Освен това прогнозира, че стойността на трансакциите в платформата ѝ ще нарасне със 7 на сто това тримесечие спрямо второто.
Азиатският сегмент на Delivery Hero вече генерира коригирана печалба за второто тримесечие. Цената на акциите на компанията нарасна преди началото на борсовия ден във Франкфурт.
Delivery Hero не е определила срок за генерирането на свободен паричен поток, но може съвсем скоро да има новини по въпроса, твърди главният изпълнителен директор Никлас Оестберг. „Пътят е доста ясен“, посочва той в интервю.
Миналия месец Delivery Hero сви прогнозата си за продажбите и поръчките за годината, присъединявайки се към други в индустрията, които намалиха прогнозите си за растеж. Въпреки това компанията каза, че ще изкупи обратно конвертируеми облигации и че маржовете ѝ ще бъдат по-добри от очакваното.
Конкуренти като Deliveroo и Just Eat Takeaway.com по-рано обявиха, че планират да увеличат приходите и да свият разходите си, тъй като поръчките се забавят след период от бърз растеж, записан по време на блокадите.
Delivery Hero потвърди по-ранната си прогноза за 2022 г., според която ще генерира брутна стойност на стоките от 46,9 млрд. евро и общи приходи на сегмент от цели 10,4 млрд. евро. Компанията запази и прогнозата си, че маржът на коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация спрямо брутната стойност на стоките ще бъде -1,5% до -1,6% тази година.
Компанията каза, че през юли е продала целия си дял в Zomato, оценен на 60 млн. долара.
В интервю Оестберг сподели, че по-бързото достигане на печалбата ще се случи чрез стъпки за предлагане на по-малко намаления, повишаване на ефективността и увеличаване на мащаба.
По думите на лидера на компанията се наблюдава слабо въздействие на ускоряващата се инфлация, въпреки че повишените потребителски цени леко са свили търсенето в Европа.
Цената на акциите на Delivery Hero нарасна със 7,5% във вторник във Франкфурт. От началото на годината стойността на книжата е спаднала с 45%, спрямо 22% понижение на индекса на европейските технологични компании.