fallback

Работа мечта? Японецът, на когото плащат за самото му присъствие

Шоджи Моримото си създава акаунт в Twitter и започва да „продава" само присъствието си. И печели достатъчно, за да се изхранва

15:58 | 24.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Намирането на подходящата работа е трудно. Да, всички знаем това. Докато някои намират своето призвание, други остават встрани от него. Подобно е положението и при Шоджи Моримото. Тъй като винаги е бил обвиняван както на работа, така и в семейството си, че е мързеливец и не прави нищо по цял ден, той превръща това умение в свой доход.

През 2018 г. той си създава акаунт в Twitter и започва да „продава" само присъствието си - нищо повече. До три срещи на ден, казва пред CBS News 38-годишният мъж. „Не започвам разговори. Реагирам на непринудени разговори, това е всичко“, посочва той.

Отказвал е молби да помага в почистването на къщи, да бъде „приятел", да пере, да се шегува, да посещава къща, обитавана от духове, и да позира гол. Но е стоял на студа, за да бъде публика на затрудняващ се уличен музикант, придружавал е болезнено срамежливи хора по време на разходки в магазини и ресторанти и дори е споделял торта със самотна душа на рожден ден.

„Хората ме използват по различни начини", казва той и допълва: „Някои хора са самотни. Някои смятат, че е срамно да отидат на някое (интересно) място сами - искат някой, с когото да споделят впечатленията си“.

„Удивително е огромното разнообразие от личности, обстоятелства и ситуации", отбеляза той. „Това ме поразява почти всеки ден".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by レンタルなんもしない人 (@morimoto_shoji)

В един от последните делнични дни той се среща с жена на около 30 години, една от редовните му посетителки. След повърхностни поздрави двамата сядат да пият кафе - в мълчание.

„Японките са склонни да се притесняват какво мислят другите", казала тя. „Това е изтощително. Затова е ценно да се освободиш от тази обсесия“.

Концепцията за предлагане на помощничка в ресторанти или по време на пазаруване не е нещо нечувано в Япония. Но Моримото е може би първият, който предлага широк спектър от „задачи" само срещу цената на пътуването с кола и, ако е необходимо, на храната.

Следен онлайн от почти четвърт милион души, той обикаля града, а често и извън него, като се среща с постоянен поток от клиенти.

Хиляди любопитни срещи по-късно опитът му е донесъл приходи, за да се изхранва. Написал е четири книги, включително манга комикс за това как се присъединява към клиентите си за няколко часа в кафене или на екскурзия, или дори как оказва морална подкрепа, докато клиент му подава молба за развод.

Моримото просто прави физическа компания. Срещите, които провежда, са различни. Понякога той служи като публика на улични музиканти, а понякога - като спътник при посещение в кафенето. Ето едно подобно излизане:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още