fallback

Обричат ли електромобилите на забвение петролната индустрия?

От 2035 г. секторът на чистите технологии ще разполага с толкова голямо разнообразие, че залезът на петрола може да остане незабелязан, смята анализатор

14:10 | 22.02.22 г. 5

През 2027-2028 г. продажбите на електромобили ще сложат край на пандемичния ръст на добива на изкопаеми горива, след което петролните пазари ще се свият, прогнозира анализаторът Питър Уайт. Това ще бъде последвано от масови фалити в петролната индустрия. Ако общите продажби на автомобили по света не се възстановят от коронавирус в рамките на 5 години, добивът на петрол ще започне бавно да се понижава. Така или иначе само една или две петролни компании ще оцелеят след 2030 г., смята Уайт, цитиран от Clean Technica. 

Прогнозите предполагат, че общите продажби на автомобили ще се възстановят до нивата от преди пандемията в рамките на 5 години, докато търсенето на петрол ще се доближи до нивата от 2019 г. към 2025 или 2026 г., след което бързо ще се свие със годишен темп от 5%.

Потенциалът за глобални петролни борби вътре и извън ОПЕК+ и оскверняването на редица развиващи се икономики, които все още разчитат на петролния добив, но са неспособни да се конкурират със Саудитска Арабия, Катар, Русия и САЩ по отношение на цените, ще доведат до огромни международни вълнения, до дефолти по задължения и поевтиняващи валути. Не е изключен глобален срив, като инвеститорите и финансовите министерства са напълно наясно, че този сценарий е напълно възможен.

След като цените на петрола спаднат, те никога няма да се възстановят, а поддържането на стабилен приток на суровината ще стане невъзможно на фона на постепенното изместване на двигателя с вътрешно горене по пътищата от електромобилите.

ev1

Според Уайт петролната индустрия ще остане в миналото, като от 2035 г. секторът на чистите технологии ще разполага с толкова голямо разнообразие, че залезът на петрола може да остане незабелязан от инвеститорите.

Уайт очаква растежът на пазара на електромобили в САЩ да се ускорява по-бързо от останалата част на света. Нови играчи като Tesla, Rivian, Fisker и Lucid предлагат оптимистични планове за разширяване на своите операции. По отношение на традиционните автопроизводители Ford и General Motors вече обявиха амбициозни стратегии за електрическа мобилност. Пикапът F-150 Lightning на Ford и Mustang Mach-E са подходящи примери за тези ангажименти.

ev2

Германският концерн Volkswagen скоро ще стартира производството на електромобили на американска земя, като азиатските компании също се стремят да засилят вноса. На тазгодишния финал по американски футбол бяха излъчени общо 8 реклами на електрически превозни средства – още един сигнал, че индустрията подхожда изключително сериозно към своите обещания.

До 2036 г. 100% от всички автомобили, продавани в САЩ, трябва да бъдат електрически, а до 2037 г. повече от половината от всички автомобили по пътищата в САЩ ще се задвижват чрез батерии. До 2049 г. всички леки коли по американските пътища се очаква да бъдат въглеродно неутрални.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:34 | 14.09.22 г.
fallback