Основните производители на автомобили в Япония са изправени пред по-големи рискове от изменението на климата в сравнение със своите международни конкуренти, тъй като голяма част от тяхното производство остава концентрирано в островната страна, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване на екологичната организация Greenpeace.
Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. ще се сблъскат с големи предизвикателства, вариращи от урагани и наводнения до високи температури и недостиг на вода, през следващите години в зависимост от това къде се намират техните фабрики, предупреждава Greenpeace, която анализира данни, предоставени от Moody's ESG Solutions.
Когато става въпрос за екологични, социални и управленски въпроси, светлината на прожекторите обикновено пада върху въздействието, което автопроизводителите оказват върху климата или обществото. И все пак, тъй като метеорологичните промени стават все по-чести и интензивни, концерните ще бъдат изправени пред „високо ниво на физически риск“ от щети и смущения в техните оперативни съоръжения, както и пред смущения във веригите на доставки, добавят от Greenpeace.
До известна степен проучването анализира отношението на тези рискове към географията. Японските автопроизводители, които разполагат с фабрики и в Азия, оперират с мрежа от съоръжения, разположена върху архипелаг, който редовно страда от щети, нанесени от тайфуни. Самата дума „тайфун“ означава силен вятър на японски.
В дъното на списъка с автоконцерни, изложени на подобни рискове, попадат Volkswagen AG, Stellantis NV и други европейски компании, които имат заводи в региона.
Въпреки това Greenpeace препоръчва на Toyota, която показва „нежелание да разкрие климатичните рискове във връзка със своите съоръжения“, „да предприеме по-агресивни действия за намаляване на въглеродния си отпечатък“.
Повече от 90% от производствените обекти на Toyota са изложени на висок риск от поне една климатична опасност, сочи анализът.
Toyota отхвърли твърденията от проучването, заявявайки, че работи за изграждането на „устойчива на бедствия верига на доставки“, като разкрива своите емисии и е предприела стъпки за осигуряване на водоснабдяването. Почти 30% от производството на автомобили на Toyota е базирано в Япония през първото полугодие.
„Toyota има солиден опит в работата си в рамките на своите ресурси за възстановяване на дейността си и на производството в случай на бедствия, земетресения и пожари, свързани с изменението на климата, с хуманитарна помощ и с възстановяване на засегнатите райони“, изтъква компанията. „Невъзможно е да се предскаже точно кога, къде и какъв вид бедствие ще се случи във всяка страна и регион и ние вярваме, че е по-важно да се създаде система и човешки ресурси за минимизиране на щетите чрез ранно възстановяване и други мерки“, добавят от Toyota.
От своя страна Nissan заяви, че извършва дългосрочни оценки на рисковете от изменението на климата и взема това предвид, когато определя стратегията за своите вериги на доставки.
„Ще продължим да поддържаме диалог със заинтересованите страни и проактивно да засилваме нашите дейности“, изтъква говорителят на Nissan Широ Нагаи.
Говорител на Honda отказа да коментира доклад на Greenpeace.