Нов закон в САЩ, изключващ електрическите автомобили, сглобявани извън Северна Америка, от данъчни кредити, може да убеди южнокорейската Hyundai Motor да изтегли датата за започване на строителството на нейния завод за електрически автомобили и батерии в САЩ още за тази година, съобщава Ройтерс, позовавайки се на информационна агенция Yonhap.
Hyundai Motor заяви през май, че ще положи основите на новия завод в Джорджия в началото на 2023 г., а търговското производство ще започне през първата половина на 2025 г. с годишен капацитет от 300 хил. единици.
Компанията обаче сега обмисля да започне строежа по-късно тази година, за да стартира търговско производство през втората половина на 2024 г., съобщава Yonhap, позовавайки се на неидентифициран източник от индустрията.
Hyundai Motor не е открита веднага за коментар.
На 16 август американският президент Джо Байдън подписа закон, който цели да намали въглеродните емисии с бюджет от 430 млрд. долара. Законът слага край на данъчните кредити за около 70% от 72-та модела електрически автомобила, които по-рано отговаряха на условията за данъчен кредит.
В резултат на това електромобилите, продавани от Hyundai Motor, Kia Corp., Toyota и други компании, вече не са допустими за данъчни кредити.
Южнокорейският външен министър Парк Джин е изразил тревогата си за новото законодателство в САЩ по време на разговор с държавния секретар Антъни Блинкен миналата седмица, посочва представител на външно министерство.
Южна Корея ще проучи дали да подаде жалба пред Световната търговска организация за Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, изразявайки опасения, че законът може да нарушава правилата на СТО и двустранното търговско споразумение между Южна Корея и САЩ, заяви министърът по индустрията Лий Чанй-янг на сесия в парламента.
Търговският министър на страната Ан Док-джун планира да обсъди въпрос с американски представители следващата седмица по време на визитата си във Вашингтон, заяви Лий в понеделник.