Администрацията на американския президент Джо Байдън обяви, че около 20 модела електрически автомобили все още отговарят на изискванията за данъчни облекчения до 7500 долара при покупката на такъв автомобил до края на 2022 г. съгласно законодателството, подписано от държавния глава, съобщава Ройтерс.
Законът, подписан във вторник, незабавно прекратява облекченията за около 70% от общо 72 електрически модела, достъпни за американците, които преди това са отговаряли на условията, изтъква индустриалната група Alliance for Automotive Innovation.
За да отговарят на изискванията, електромобилите вече трябва да се сглобяват в Северна Америка.
Новите ограничения върху доставките на батерии и суровини и таванът при цените и доходите влизат в сила на 1 януари, което ще изключи почти всички електромобили от данъчните облекчения, добавят от Alliance for Automotive Innovation.
Групата изтъква, че ще работи с президентската администрация при издаването на нови насоки и разпоредби, така че данъчните облекчения за елкетромобилите да са максимално полезни и да осигуряват достъпност за потребителите.
Понастоящем в списъка с модели, които отговарят на изискванията, влизат електрическите и плъгин хибридни версии на Audi Q5; BMW X5 и 3; Ford Mach-E, F сериите, Escape PHEV и Transit; Chrysler Pacifica PHEV; JEEP Grand Cherokee PHEV и Wrangler PHEV; Lincoln Aviator PHEV и Corsair; Nissan Leaf; Volvo S60, Rivian EDV, R1S и R1T; Mercedes EQS.
Някои модели се произвеждат както в Северна Америка, така и в други страни, като сега потребителите трябва да проверяват идентификационните номера на превозните средства, за да се уверят, че отговарят на условията, изтъкват от Министерството на финансите.
Новият закон прекратява облекченията при покупките на електромобили, продавани от Toyota, Hyundai, Porsche, Kia и други.
Купувачите все още могат да отговарят на новите изисквания, ако са подписали обвързващи споразумения с концерните преди подписването на новия закон.
Законът дава право на General Motors и Tesla да се възползват от данъчни кредити за електромобили от 1 януари. Те изгубиха тази възможност, след като по-рано преминаха ограничителната производствена линия от 200 хил. превозни средства. Не е ясно колко от техните модели ще отговарят на условията през 2023 г., като се имат предвид сравнително ниските тавани относно цените.
През 2024 г. влизат в сила правила, които правят превозните средства негодни за данъчни облекчения, ако съдържат компоненти от страни или компании, които „предизвикат загриженост“ от страна на Вашингтон – разпоредба, насочена срещу китайските концерни.