Американският електромобилен концерн Tesla Inc. може да продължи да изтъква възможностите на своята система за подпомагане на водача в рекламите, които компанията разпространява в Германия, съобщава Ройтерс, позовавайки се на съдебно решение, което отхвърля жалба срещу подобна практика.
Германският Център за борба с нелоялната конкуренция, Wettbewerbszentrale, който упражнява контрол върху антиконкурентните практики в страната, е подал жалба срещу рекламата на Tesla до Федералния съд.
Говорител на съда посочва, че жалбата е била отхвърлена на 28 юли, което на практика позволява на Tesla да продължи да използва фразите „пълен потенциал за автономно шофиране“ и „автопилот“ в своите реклами, предназначени за Германия.
Индустриалното издание Teslamag първо съобщи за отхвърлената жалба по-рано тази седмица.
През октомври 2021 г. регионалният съд в Мюнхен потвърди обжалването на Tesla срещу по-ранна присъда на съд от по-ниска инстанция, който забранява използването на тези фрази. Именно на това решение се позовава и жалбата на Wettbewerbszentrale.
В началото на август Tesla беше обвинена от калифорнийски щатски транспортен регулатор в неправомерно рекламиране на функциите за автономно шофиране за своите електромобили.
През юли автомобилният регулатор на Германия KBA обяви, че ще изтегли от пазара електромобили на Tesla заради повреда в системата за автоматично спешно повикване. Изтеглянето касае седана Model 3 и кросоувъра Model Y, а повредата засяга 59 129 автомобила по целия свят.
Според KBA софтуерен дефект е причинил повреда на т.нар. услуга eCall, която е проектирана да се свързва автоматично с екипите за спешно реагиране в случай на сериозна авария. Не беше посочено обаче колко от засегнатите превозни средства са регистрирани в Германия.