Южнокорейската автомобилна група Hyundai Motor Co. продължава своята възходяща серия по отношение на продажбите – през първата половина на 2022 г. компанията се изкачва за първи път на трето място в света по пазарен дял, пише Automobilwoche.
Продажбите на Hyundai в глобален план достигат 3,3 млн. броя в периода януари-юни. Това поставя концерна на трето място след Toyota Motor Corp. (5,1 млн. продадени автомобила) и Volkswagen AG (4 млн. продажби).
Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi успява да продаде 3,14 млн. нови автомобила, с което се нарежда на четвърто място след Hyundai през първата половина на годината, докато Stellantis, с 3,01 млн. продажби, заема пето място.
През първата половина на 2021 г. Hyundai Motor е едва пети в глобалната класация.
Kia със силно първо полугодие в Германия
Продажбите на Hyundai през първата половина на годината все пак остават с 5,1% под обемите за същия период на 2021 г. Спадът обаче е по-малък от този на конкурентите на компанията, което ѝ позволи да се изкачи с две места нагоре. Toyota продава с 6% по-малко на годишна база, Volkswagen - с 14%, Stellantis - с 16%, Renault-Nissan-Mitsubishi - със 17,3%, докато General Motors записва 18,6-процентен спад.
През последните години групата на Hyundai се радва на своеобразен възход в Германия. Според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), Hyundai и Kia общо са регистрирали повече от 84 хил. продажби на превозни средства през първата половина на годината. За Hyundai това е лек спад от 2,5% на годишна база, докато за Kia данните представляват увеличение от 18,7 на сто.
През юли Hyundai Motor отбеляза ръст от 59% на печалбата за второто тримесечие, след като слабият вон е повишил стойността на печалбата извън страната, а търсенето на SUV моделите на южнокорейския производител е останало силно. Нетната печалба нараства до 2,8 трлн. вона (2,13 млрд. долара) за периода април-юни спрямо 1,8 трлн. вона година по-рано, задминавайки средната прогноза на анализаторите за 2,2 трлн. вона на Refinitiv SmartEstimate.
Силните резултати излизат на фона на облекчаване на световния недостиг на чипове, който помогна на Hyundai да възобнови извънредния труд и смените през почивните дни в местните си заводи, компенсирайки изгубеното производство на превозни средства, причинено от национална стачка на шофьорите на камиони през юни.