Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. обяви, че ще повиши цените на своя електрически пикап F-150 Lightning, тъй като компанията се сблъсква с растящи разходи за суровини, съобщава Ройтерс.
Ford заяви, че цените на неговия F-150 Lightning ще бъдат увеличени от 2023 г. в диапазона 6000-8500 долара в зависимост от моделния вариант, като най-евтината версия, Pro, сега се предлага на цена от 47 000 долара.
Клиентите, които са поръчали пикапа и чакат доставка, няма да бъдат засегнати от ценовия скок, добавят от компанията.
Базираният в Диърборн, Мичиган, Ford заяви миналия месец, че очаква разходите за суровини и материали да нараснат с 4 млрд. долара тази година, като се очаква компанията да компенсира това чрез прехвърляне на тежестта върху купувачите.
Цените на суровините като литий, използван в батериите, скочиха през последните месеци, тъй като автомобилните компании, включително Tesla Inc. и Rivian Automotive Inc., бързат да си осигурят доставки, за да избегнат смущения в производството.
По-рано през юни General Motors Co. повиши цените на своя електрически пикап Hummer, за да смекчи удара от по-високите разходи за суровини и материали.
Ръстът при продажбите на изцяло електрически коли се забавя значително през второто тримесечие. Сред основните причини за това са нарушените вериги на доставка и липсата на полупроводници, както и скорошните коронавирусни мерки в Китай.
През второто тримесечие на 2022 г. в световен мащаб са регистрирани с 61,7% повече изцяло електрически автомобили в сравнение със същия период на миналата година. През първото тримесечие на 2022 г. обаче растежът достига 108 процента. Въпреки това забавяне пазарният дял на електромобилите продължава да нараства в много страни.
С 323 хил. продадени електромобила в САЩ през първото полугодие делът на този вид превозни средства расте до 4,8% спрямо 2,2 на сто година по-рано. В Китай делът се увеличава от 7,7% на 17 на сто, като продажбите на електрически коли достигат 2,054 млн. броя за първите шест месеца. В Европа регистрациите възлизат на 576 хил. броя при пазарен дял от 12,7%.