Бившият ръководител на германската автомобилна марка Opel Микаел Лошелер вече ръководи американския производител на „зелени“ превозни средства Nikola. Фокусът на новия му работодател пада върху тежкотоварния транспорт и пикапите с алтернативно задвижване. Като президент на компанията Лошелер иска да я превърне в „Tesla при камионите“, пише Automobilwoche.
Nikola е основана от Тревър Милтън във Финикс, щата Аризона, през 2014 г. Милтън напусна компанията през 2020 г., след като се сблъска с разследване заради обвинения в подвеждане на инвеститорите.
Стартъпът използва два вида технологии на задвижване на превозните средства – такава, която се базира на електричество чрез батерии, и друга, която разчита на водород и горивни клетки.
За Лошелер водородът е „бъдещето на мобилността“. Според него именно Nikola проправя пътя за тази глобална трансформация.
Германецът беше назначен за президент на компанията през февруари, която търсеше някои ветеран в индустрията, за да ѝ помогне да си пробие път към пазара на търговски превозни средства. Лошелер се присъедини към Nikola след кратък престой като главен изпълнителен директор във VinFast Global, автомобилното подразделение на виетнамския конгломерат Vingroup. Германецът започна работа във VinFast през юли 2021 г., но се оттегли пет месеца по-късно и се върна в Европа поради лични причини. Преди това той ръководи германската марка Opel, част от Stellantis.
Освен че е президент на Nikola, Лошелер отговаря и за оперативните задачи, отчитайки се пред главния изпълнителен директор Марк Ръсел. Германецът не е непознат за американската автомобилна индустрия. Преди да отиде в Opel през 2017 г. той ръководи финансите на Volkswagen за САЩ.
Рядко се случва германец да получи ръководна позиция в американска компания. Председателят на Nikola Стивън Гирски посочва, че компанията търси опитен играч, докато навлиза на глобалния пазар. От своя страна Ръсел посочва, че „Микаел Лошелер внася няколко десетилетия пряк опит в автомобилната индустрия“.
Nikola се приема като лидер при електрическите тежкотоварни превозни средства, където ще се конкурира с Tesla и с традиционни концерни като Volvo AB. В същото време Nikola се опитва да подобри репутацията си, след като понесе глоба от 125 млн. долара от американските регулатори заради предполагаемо подвеждане на инвеститорите. Компанията се сблъска и със забавяне на производството, което допълнително влоши отношенията с инвеститорите.
Nikola очаква производството ѝ да нарасне значително през второто полугодие, изтъква Брейди. Компанията има за цел да достави между 65 и 75 камиона през настоящото тримесечие. Тя ще трябва да увеличи доставките до около 200 броя през последното тримесечие на годината, за да достигне долния край на целевия си диапазон.
Производството е възпрепятствано от забавените доставки на батерии от доставчика Romeo Power, който Nikola обяви, че ще придобие по-рано тази седмица.
Компанията също така разкри местоположението на три водородни станции в Калифорния, пазар, на който ще стартира своя бизнес с камиони, задвижвани с горивни клетки.
Nikola отдавна планира да изгради национална мрежа от станции за водородни влекачи. Въпреки това компанията се натъкна на множество препятствия при осигуряването на разрешителни за строеж и въвеждане в експлоатация.