Компанията за електромобили Jidu Auto, част от групата на китайския технологичен гигант Baidu, разработва технология за автономно шофиране, която ще бъде с „едно поколение“ пред тази на американския конкурент Tesla Inc., заяви главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли, цитиран от Ройтерс.
„Нашето разбиране за интелигентните превозни средства е, че да си електрически е като да си на полуфинал, докато да си интелигентен е финалът“, изтъква Ли.
Jidu планира да бъде в състояние да доставя 800 хил. от своите роботизирани автомобили през 2028 г., заяви от своя страна главният изпълнителен директор на звеното Джо Ся Ипин.
Компанията също така планира да пусне в продажба своя втори масово произвеждан модел през 2024 г.
Jidu представи първия си концептуален роботизиран автомобил, който няма дръжки на вратите и може да бъде контролиран чрез функция за гласово разпознаване, през юни, както и план за масовото му производство през 2023 г.
Освен оборудването на автомобила със софтуерна технология за автономно шофиране, предоставена от Baidu, "роботите" на Jidu ще разполагат и с два сензора LIDAR (технология за дистанционно измерване на разстояния - бел. ред.), както и с 12 камери.
Tesla не използва сензори LIDAR.
Планът на Baidu за производство на електромобили отразява желанието на технологичните компании да навлязат в сектора на автомобилите, използвайки опита си в разработката на хардуер и софтуер, вдъхновени от успеха на Tesla.
Производителят на смартфони Xiaomi Corp. и Didi Global са сред другите китайски технологични гиганти, преследващи амбиции за производство на интелигентни автомобили.
В понеделник Baidu обяви, че е получил разрешение да управлява услуга за изцяло безпилотни роботаксита по пътищата на два китайски града – първите от този тип в страната. Разрешителното, предоставено от югозападната община Чунцин и централния град Ухан, позволяват на търговските роботаксита да предлагат пътувания на гражданите без шофьори в колата. Документите влизат в сила от днес.
Baidu каза, че това е „повратна точка“ в политиката на Китай към автономното шофиране.
Първоначално Baidu ще разположи по пет таксуващи потребителите роботаксита във всеки от градовете, където превозните средства ще могат да се движат в определени зони от 9 до 17 ч. в Ухан и от 9:30 до 16:30 ч. в Чунцин, обяви компанията.
Обслужваните зони обхващат 30 квадратни километра в района на Чунцин и 13 квадратни километра в зоната за икономическо и технологично развитие на Ухан.
През април Apollo на Baidu и подкрепената от Toyota Motor Corp – Pony.ai, заявиха, че са получили разрешителни в Пекин за разполагане на автономни роботаксита за открити пътища в зона от 60 квадратни километра. Но разрешителните в Пекин все още изискват на пътническата седалка отпред да има шофьор. Тези услуги вече работят.
Усилията на Китай да ускори изпитанията и разрешителните за автономни превозни средства идват в момент, когато регулаторите в САЩ също напредват с политиките за автономно шофиране.