fallback

Volkswagen връща в сервизите plug-in хибриди заради риск от пожар

При 120 хил. автомобила от марките VW, Audi, Skoda и Seat неизправен предпазител може да предизвика пожар

11:42 | 01.04.22 г.
Автор - снимка
Създател

Германският автомобилен концерн Volkswagen потвърди по-ранна информация за риск от пожар при plug-in хибриди на компанията. В резултат на това в сервизите ще бъдат върнати почти 120 хил. автомобила. Освен основната марка Volkswagen, засегнати са и автомобили на Audi, Skoda и Seat. Късо съединение около акумулатора може да доведе до пожар в автомобила. Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) във Фленсбург ще следи операцията като контролен орган, пише Handelsblatt.

„В отделни случаи предпазителят в задвижващата система на някои plug-in хибридни автомобили може да има дефекти", потвърди говорител на VW. В най-лошия случай е възможно този предпазител да не функционира правилно в случай на свръхнапрежение (късо съединение). Според VW досега има един доказан случай, в който такова късо съединение е предизвикало пожар в хибрид от типа plug-in (PHEV). В световен мащаб по пътищата се движат повече от 300 хил. PHEV автомобила на компанията.

В Германия почти 26 хил. автомобила с марката Volkswagen трябва да бъдат откарани в сервиз поради възможен риск от пожар. В световен мащаб има около 42 хил. такива автомобила на VW. Засегнатите модели са Arteon, Passat, Golf, Tiguan и Transporter T7 от 2019 до 2022 г. Audi трябва да изтегли почти 25 хил. автомобила в целия свят.

Ремонтът в сервиза е сравнително лесен и бърз. От KBA допълват, че при засегнатите превозни средства „върху кутията за превключване на високоволтовия акумулатор ще бъде поставена допълнителна защитна изолационна подложка". Изолационната подложка, която елиминира потенциалната опасност, се състои от топлоустойчива смес от текстил и стъкло.

От Volkswagen подчертават, че реалният риск от пожар е малък. В засегнатия автомобил трябва да има късо съединение, от една страна, и в същото време предпазителят трябва да е дефектен. Вероятността двете събития да се случат последователно е много малка, казват от концерна. „Това е превантивно изтегляне в сервизите в името на безопасността", добавя говорителят на VW.

Volkswagen не е първият германски автомобилен производител, който има проблеми със своите електрически и частично електрически автомобили. В края на 2020 г. Ford Europe и BMW бяха засегнати, макар и в по-малка степен от VW. Във Ford се наложи 30 хил. plug-in хибрида да бъдат изпратени в сервиз поради опасност от пожар, а при BMW - около 27 хил. автомобила. Причината бе в дефектни батерии.

Ford направи разходи за стотици милиони евро, тъй като батериите трябваше да бъдат изцяло подменени. За Ford Europe това означаваше огромно техническо и логистично усилие, безпрецедентно по вида си в автомобилната индустрия. Техниците в сервизите трябваше да бъдат подготвени за подмяната на батериите, а Ford трябваше да гарантира и безопасното транспортиране на повече от 30 хил. нови комплекта батерии.

Въпреки че сега автомобилите са около четири пъти повече, Volkswagen би трябвало да се справи с акцията много по-леко от финансова гледна точка. Монтирането на допълнителна изолационна подложка е минимална намеса в сравнение с пълната подмяна на високоволтовата батерия, която струва няколко хиляди евро за plug-in хибрид.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:18 | 14.09.22 г.
fallback