Преходът към електромобили ще изложи на риск около 73 хил. работни места в Италия, съобщиха профсъюзи в металургичната индустрия и лобистка група. Те призоваха правителството да започне разговори по мерки в подкрепа на автомобилната индустрия, предава Ройтерс.
Според анализатори автомобилният сектор в Италия може да понесе по-тежък удар от други области заради малкия среден размер на фирмите в страната и мащаба на необходимите инвестиции за съобразяване с климатичния план на ЕС, който предвижда изваждане от употреба на двигателите с вътрешно горене до 2035 г.
„Този план, ако не бъде придружен от (правителствена) намеса, може да доведе до загуба на около 73 хил. работни места в Италия, от които 63 хил. в периода 2025-2030 г.“, съобщиха работодателската организация Federmeccanica и профсъюзите FIM, FIOM и UILM в едно от редките си съвместни комюникета.
Те посочват, че производството на превозни средства в Италия е намаляло от 1,8 млн. единици през 1997 г. до 700 хил. миналата година, включително под 500 хил. коли.
„Трябва да се върнем към производство на около 1,5 млн. единици на година“, отбелязва ръководителят на FIOM Франческа Ре Дейвид.
В италианската автомобилна индустрия пряко или косвено са заети 278 хил. души и тя съставлява около 6% от брутния вътрешен продукт на страната, показват данни на автомобилната асоциация ANFIA.
По-рано тази седмица министърът на индустрията Джанкарло Джорджети заяви, че ще представи предложения през идните седмици за инициативи в подкрепа на италианската автомобилна индустрия.
Профсъюзите призовават също правителството да постигне окончателно споразумение с най-големия автомобилен производител в страната Stellantis за изграждане на завод за производство на батерии, който да снабдява производителите на електрически превозни средства в Италия.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес каза миналата година, че групата ще изгради един от европейските си заводи за батерии в Термоли, Централна Италия, но сделката с властите в Рим все още не е постигната.