Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео заяви, че възприемането от клиентите на новия модел електромобил Megane E-Tech показва, че френският автомобилен производител е на прав път в процеса си на трансформиране в момент на нараснали предизвикателства за автомобилната индустрия, предава Bloomberg.
Renault е продала 25 хил. автомобила Megane E-Tech за три месеца, съобщи 55-годишният главен изпълнителен директор в интервю за Journal de Dimanche, публикувано в неделното му издание. Общият брой на новорегистрираните автомобили намалява тази година във Франция.
„Демократизирането на електромобила ще се случи в Европа и включва продукти на достъпни цени“, коментира Де Мео пред изданието. Въпреки това разходите за необходимите материали за батериите на електромобилите растат и това означава, че „уравнението е трудно“, допълва той.
Моделът Megane E-Tech, който е широко рекламиран във френските медии, е най-продаваният електромобил в страната през юли, сочат данни на Avere-France.
Renault разчита, че новите серии електромобили ще се опълчат на конкуренти като Volkswagen и Stellantis, докато европейските автомобилни компании се борят с недостига на полупроводници и ускоряващата се инфлация, които може да повлияят на възможностите на потребителите да харчат пари за по-скъпи електромобили.
На 29 юли Renault повиши прогнозата си за 2022 г., след като отчете нетна загуба през първото полугодие.
„Нашето представяне през първото полугодие и повишените очаквания за цялата година трябва да успокоят тези, които заявиха, че Renault не може да оцелее“, коментира Де Мео.
„Преструктурирането и силното управление на Renault се отплащат“, отбеляза анализаторът Даниел Роеска от Bernstein & Co. в бележка до клиенти от 4 август. Въпреки това „нещата може да се променят през 2023 г.“, тъй като автомобилният концерн е изправен пред многобройни проблеми, допълни той.
Де Мео обеща да даде повече подробности за плана си за засилване на бизнеса с електромобили и коли с двигатели с вътрешно горене през есента.