MicroStrategy Inc., разработчикът на корпоративен софтуер, по-известен през последните години като най-големият корпоративен купувач на биткойн, обяви поредица от трансакции, включително първата си продажба на токена. Въпреки това компанията остава нетен купувач, съобщава Bloomberg.
MicroStrategy заяви, че е придобила приблизително 2395 биткойна между началото на ноември и 21 декември чрез дъщерното си дружество MacroStrategy, като е платила приблизително 42,8 млн. долара в брой. След това компанията е продала 704 от токените на 22 декември за общо около 11,8 млн. долара, позовавайки се на данъчни цели.
„MicroStrategy планира да пренесе обратно капиталовите загуби в резултат на тази трансакция срещу предишни капиталови печалби“, съобщава компанията, за да обясни продажбата на 22 декември. Това „може да генерира данъчна облага“, добавят от MicroStrategy.
Към 27 декември MicroStrategy притежава около 132 500 биткойна на стойност над 4 млрд. долара, включително 810 токена, закупени на 24 декември. Средната покупна цена на фирмата възлиза на 30 397 долара за биткойн.
В сряда биткойнът се търгуваше за около 16 650 долара за токен, след като загуби повече от 60% от стойността си от началото на годината.
„Няма промяна в нашата биткойн стратегия, която е да придобиваме и държим биткойн в дългосрочен план“, изтъква Шириш Джаджодиа, ръководител на връзките с инвеститорите и финансите в MicroStrategy.
През годините на пандемията MicroStrategy стана известна със своите придобивания на биткойни, ръководени до голяма степен от харизматичния си главен изпълнителен директор Майкъл Сейлър. По-рано тази година Сейлър се отказа от тази роля и сега служи като председател на фирмата и все още ръководи нейната биткойн стратегия.
Акциите на компанията поевтиняват с приблизително 4% до около 142 долара в началните часове на борсовата търговия в Ню Йорк.