Тазгодишният труден икономически кимат изчисти част от „туристите“ в криптосектора, оставяйки след себе си силен набор от компании. На това мнение поне е Ирина Хайвас, партньор във фирмата за рисков капитал Atomico.
„Не е лошо, че манията изчезна“, каза тя, по време на Bloomberg Technology Summit в Лондон. Според нея това означава, че хората зад криптокомпаниите са наясно с пазарните условия и „искат да построят нещо по-устойчиво, а не да спекулират“.
С нея е съгласен Едуард Купър, ръководител на криптоотдела към стартъпа Revolut. По думите му 2020 г. е била много успешна за събиране на печалба и еуфорична, като много криптокомпании са се появили, но без ясен бизнес модел.
„Тогава приливът се отдръпна и тези с добрите бизнес модели оцеляха и станаха по-силни“, допълни той.
Купър посочи още, че търгуваните обеми криптоактиви сред потребителите на Revolut са намалели, но броят на регистрирани потребители е много по-голям от началото на 2020 г. Според него това се дължи на факта, че хората разбират, че криптовалутите стават „мейнстрийм актив“.
Регулирането на криптоактивите е от полза за Revolut, тъй като това прави традиционния бизнес по-спокоен при работа с компанията, казва Купър.