Националната агенция за приходите (НАП) стартира кампания за уведомяване на клиенти със задължения – физически и юридически лица, включени в Списък на длъжниците с неуредени публични задължения.
В хода на кампанията до селектирани групи лица поетапно ще бъдат изпращани персонализирани електронни съобщения. Съобщенията не съдържат активни линкове и не приканват адресатите да ги следват или да предоставят информация.
НАП никога не изпраща съобщения, в които е необходимо клиентите да разкриват банкова информация или лични данни, уточняват от ведомството.
Преди да извърши плащане, е препоръчително всеки длъжник да провери актуалния размер на задължението с начислените лихви с персоналния си идентификационен код (ПИК) или с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за електронни услуги на НАП. Подробна информация за причините за включване и условията за изключване от списъка с длъжниците, може да бъде намерена в сайта на приходната агенция.
„С този подход приходната агенция насърчава доброволното плащане и информира лицата за негативните последици, които могат да възникнат при принудително изпълнение срещу тяхно имущество и активи,“ коментира по повод кампанията зам.-изпълнителният директор на НАП Боряна Жилова.
След прилагането на този способ през минали периоди, от приходната агенция отчитат общо подобрение на събираемостта. Успоредно с това, териториалните директори на НАП провеждат индивидуални срещи с най-големите длъжници, като в израз на партньорския подход на Агенцията се обсъждат възможностите за плащане в кратки срокове, включително чрез издаване на разрешения за неотложни плащания, така че да не пострада техният бизнес и в същото време в хазната да бъдат внесени задълженията им.