fallback

Mastercard се връща към ръст на печалбата след хладно начало на годината

Потребителите, които бяха станали по-скоро предпазливи заради страховете си от евентуална рецесия по-късно през годината, са подновили разходите за пътувания и развлечения

14:16 | 28.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Компанията за картови плащания Mastercard в четвъртък отчете по-голямо от очакваното увеличение на приходите през второто тримесечие, подпомогнато от силни разходи. Те на свой ред са подкрепили завръщането към ръст на печалбата след хладно начало на годината, съобщава Ройтерс.

Потребителите, които бяха станали по-скоро предпазливи заради страховете си от евентуална рецесия по-късно през годината, са подновили разходите за пътувания и развлечения въпреки ръстовете на основните лихви в САЩ, които заплашват да наклонят икономиката към ново забавяне.

Като се изключат еднократните ефекти, коригираната нетна печалба на Mastercard възлиза на 2,7 млрд. долара през трите месеца до края на юни. Това е с 10% повече спрямо предходната година. През първото тримесечие коригираната печалба намаля с близо процент.

Печалбата за акция от 2,89 долара също е над очакванията от 2,82 долара, показват данни на Refinitiv IBES.

„Виждаме резултатите като конструктивни и виждаме Mastercard сред акциите, които имат потенциал да се представят добре през 2023 г.“, коментира Дарин Пелър, анализатор на Wolfe Research.

Акциите на Mastercard поскъпват с 16% от началото на годината, представяйки се по-добре от тези на конкурентите Visa и American Express.

Силните резултати бележат край на един иначе умерен сезон на отчетите за издателите на карти, които се оказаха под натиск, след като имаха една относително стабилна преднина спрямо други индустрии от миналата година насам.

Във вторник Visa съобщи за най-малкото увеличение на тримесечната си печалба от над две години насам. American Express запази без промяна прогнозата си за печалба за цялата година въпреки рекордните разходи, отчетени миналата седмица.

Брутните доларови обеми на Mastercard – метрика, която представлява общата стойност в долари на всички обработени трансакции, е нараснала с 12% до 2,3 трлн. долара спрямо година по-рано.

Трансграничните обеми – които са индикатор за търсенето по време на пътувания и проследяват разходите с карти извън страната, в която са издадени, са се увеличили с 24%.

Нетните приходи също се покачват с 14% до 6,3 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:16 | 28.07.23 г.
fallback
Още от Данъци и бюджет виж още