Mastercard отчете печалба, която надмина прогнозите на анализаторите, подпомогната от увеличаването на международните трансакции, пише Bloomberg.
Компанията публикува коригирана печалба на акция от 3,89 долара за третото тримесечие, засенчвайки пазарните оценки за 3,73 долара на акция.
Глобалният обем на покупките расте с 11% на годишна база до 2,058 трлн. долара, което е повече от очакваните от анализаторите 2,054 трлн. долара.
„Тези резултати отразяват здравословните потребителски разходи и продължаващото солидно търсене на нашите услуги и решения с добавена стойност“, изтъква главният изпълнителен директор Майкъл Мибах, цитиран от Bloomberg.
Отчетът на Mastercard показва, че потребителите засилват покупките, тъй като лихвените проценти се понижават, а инфлацията се охлажда.
Visa, най-голямата компания за разплащания в света, публикува по-рано тази седмица печалба за фискалното четвърто тримесечие, която надхвърли очакванията на анализаторите, благодарение на увеличените международни трансакции.
При Mastercard трансграничният обем се увеличава със 17%.
Компанията обяви, че очаква приходите ѝ да се покачат с един процент през това тримесечие.
През август Mastercard представи планове да съкрати 3% от персонала си в световен мащаб, тъй като предприема реорганизация, насочена към фокусиране върху области на растеж.
Същия месец компанията обяви, че засилва фокуса си върху плановете да премахне на нуждата от въвеждане на номерата на дебитни и кредитни карти, когато клиентите пазаруват онлайн, в опит да се пребори с измамите. Mastercard планира да разшири използването на технологията, заместваща номерата на картите с токени, премахвайки мерките за сигурност като пароли с биометрични данни, като пръстови отпечатъци или сканиране на лица. Това е последната стъпка, която финансовата индустрия предприема за борба с нарастващия проблем с измамите с онлайн плащанията, които се очаква да надхвърлят 91 млрд. долара до 2028 г.