fallback

Банка ДСК e „Банка на годината“ за 2022 г.

Отличието отразява динамичната дигитална и организационна трансформация на най-голямата банка в страната

15:29 | 06.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

За пореден път Банка ДСК стана големият победител на наградите „Банка на годината“, организирани от Асоциация „Банка на годината“. Наградата беше връчена на мениджмънта на Банка ДСК от Валентин Панайотов, председател на УС на Асоциация „Банка на годината“, заради най-доброто комплексно представяне на институцията по отношение на пазарен дял, ефективност и динамика на развитие.

На официалната церемония в хотел „Милениум“, освен с приза „Банка на годината 2022“, Банка ДСК беше удостоена и с наградата в категория „Пазарен дял“. Банката се изкачи на челната позиция в края на 2022 г. като банка с най-голям пазарен дял по общо активи, които са в размер на 29 млрд. лв., отчитайки близо 20% годишен ръст.

Традиционно, Банка ДСК е лидер при банкиране на дребно като цяло, включително при потребителските и жилищни кредити. Пазарните дялове към края на 2022 г. са 29,1%, 37,4% и 23,2%, респективно. Кредитирането на фирми също показаха добри годишни резултати и пазарният дял при тях се покачи с близо 80 пп. за година. Пазарните дялове при депозитните продукти също отчетоха годишни ръстове, като по-значим бе при фирмените депозити (+189 пп. спрямо 2021 г.).

Заедно с това Банка ДСК отчете най-голямата печалба в банковия сектор за 2022 г. в размер на 567 млн. лв., което е близо 27% пазарен дял. Ефективността в сектора също се подобри през изминалата година, като банката илюстрира едно от най-ниските нива на съотношението „разходи/приходи“. Подобрения се отчетоха и при профитабилността на банката, като възвръщаемостта на капитала и възвръщаемост на активите отбелязаха значителни годишни ръстове.

Банка ДСК отново запази лидерската си позиция по най-голяма клонова мрежа като присъства в 150 града, отделно в още 70 града има ATM устройства, което като покритие на всички градове в България е около 90% към края на 2022 г.

Основен приоритет на банката през предходната година беше стратегическата програма за дигитална и организационна трансформация, която цели да предоставя още по-модерни и висококачествени дигитални продукти, с фокус върху клиентското изживяване и ефективността.

През 2022 г. Банка ДСК въведе първия дигитален онбординг за бизнес клиенти. Изцяло онлайн и без аналог на българския пазар, процесът позволява на клиентите да открият сметка за по-малко от 20 минути, без посещение в банков офис и документи на хартия.

За да отговори на нарастващите потребности на бизнес клиентите, при които от основно значение е спестяването на време, Банка ДСК предостави и възможност за онлайн заявка на виртуален ПОС, както и бърза и лесна интеграция. С него търговците могат да приемат сигурни плащания в онлайн магазина си, да ги следят в реално време и осигуряват едно по-удобно преживяване за техните клиенти.

В съответствие с дългосрочната стратегия на Банка ДСК да предлага на клиентите модерни и иновативни дигитални продукти, банката разви и надгради с нови функционалности платформата за имоти и ипотечни кредити dskhome.bg. През изминалата година предлагането на обяви за недвижими имоти в платформата се увеличи значително, предоставяйки по-широка гама от възможности за избор. От 2022 г. dskhome.bg предлага и напълно завършен процес на покупка на жилище с ипотечен кредит, без необходимост от посещение на физически клон. Тази дигитална трансформация не само подобри потребителското изживяване, но и повиши оперативната ефективност за банката – времето от първоначалната заявка за оферта от клиента до окончателното одобрение за ипотечен кредит е под 7 дни – най-бързото на пазара в момента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:29 | 06.07.23 г.
Още от Банки и застрахователи виж още