Citigroup Inc. отчете изненадващ скок на печалбата за първото тримесечие на годината заради отличното представяне на търговията на инструменти с фиксиран доход. Това явно е било достатъчно, за да се покрият растящите разходи по влошаващите се заеми на банката.
Приходите на банката от търговия с дългови инструменти, валути и стоки нарастват с 4% до 4,5 млрд. долара за периода януари-март, тъй като клиентите са реагирали на променящите се лихвени проценти, посочват от банката, предава Bloomberg.
Затова и прогнозите на анализатори за спад на печалбата на банката за първите три месеца на годината не се оправдават.
Инвеститорите следят за признаци на напрежение в банкирането в САЩ, тъй като нарастващите лихвени проценти увеличават разходите за финансиране, подкопават стойността на активите в баланса на банките и заплашват да забавят икономиката. Последното възпрепятства кредитополучателите да изплащат дълговете си.
Citigroup увеличи повече от два пъти провизиите за загуби по заеми до 2 млрд. долара - най-високото ниво от 2020 г., докато депозитите останаха непроменени в размер на 1,33 млрд. долара.
„Citi постигна силни оперативни резултати и демонстрира добър ръст на приходите и дисциплина на разходите въпреки бурната среда за банките“, коментира в изявление главният изпълнителен директор на банката Джейн Фрейзър. Търговията с инструменти с фиксиран доход отбелязва третото си най-добро представяне от десетилетие, допълва Фрейзър.
Нетната печалба на банката нараства със 7% през тримесечието до 4,6 млрд. долара. Печалбата на акция на коригирана база възлиза на 1,86 долара, докато анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха 1,65 долара.
Под ръководството на Фрейзър Citigroup се съсредоточи върху разширяването на бизнеса, който работи с пари и инвестиции за компании и финансови фирми. Той се разглежда като по-стабилен източник на приходи в сравнение с търговското и инвестиционно банкиране.
Финансовият отдел на банката увеличава приходите с 31% до 3,4 млрд. долара през тримесечието в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. Бизнесът, който предлага управление на парични средства и други услуги на някои от най-големите компании в света, отчита ръст на депозитите и приходите от такси.
Услугите за ценни книжа, които предлагат попечителство и други бек офис функции на мениджъри на активи, банки и брокери-дилъри, увеличават приходите с 23% до 1,1 млрд. долара.
Потребителският отдел на Citi също отчита по-добри резултати - приходите са за 6,4 млрд. долара, а печалбата от бизнеса с брандирани карти е 2,5 млрд. долара. Приходите от банкиране на дребно се увеличават с 3% заради ипотечното кредитиране и други кредитни продукти.
Подразделението на Citigroup, което обединява бизнесите, подготвяни за продажба, отбелязва скок от 48% на приходите до 2,9 млрд. долара. В тях се включват резултатите от продажбата на потребителския бизнес в Индия и Виетнам.