fallback

Жозе Салойо: Клиентите на банките търсят услуги с ниски разходи и с високо качество

Иновациите трябва да са насочени към сигурността и доверието на клиентите, партньорите и обществото, посочи управителят на "БНП Париба Лични Финанси" в България

23:36 | 04.04.23 г.

Интересът на клиентите е насочен към нискоразходните или лоукост услугите, и в банковия сектор те вече са реалност. Този коментар за предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria направи Жозе Салойо, управител на "БНП Париба Лични Финанси" в България. Според него за някои клиенти те са необходимост, а за други означават умни покупки. Този тип услуги са свързани с определени продукти, като запазват тяхното качество, но намаляват броя на услугите и се дава приоритет на цената.

Банкерът участва в четвъртото издание на Наградите за иновации на Френско-българската търговско индустриална камара за 2022 година.

Салойо посочи, че BNP Paribas изготвя от шест години доклад, в който се анализират новите очаквания за потреблението на европейците, но и на българите.

Банкерът подчерта, че в България се наблюдава оптимизъм, свързан с динамиката на потреблението. Той отчете, че инфлацията все още е налице, но „се адаптираме към ситуацията на пазара“.

 „Важно е не да се правят иновации заради самите тях, а такива, които ще са полезни на клиентите, партньорите и обществото и те трябва да са насочени към сигурността и доверието. Второто най-важно при иновациите са разходите за потребителите. Стандартът на клиентите расте все повече и повече и стандартът отпреди пет години вече не е нов и банките би трябвало да се адаптират към това“, смята Жозе Салойо.

Що се отнася до важността на доверието, той даде за пример последните събития в САЩ и колко са големи последствията, когато то бъде загубено. „Това правим ние със системите за плащане. Убеден съм, че новите технологии като блокчейн и NFT добавят допълнителна сигурност“, заяви банкерът и потвърди, че второто най-важно при иновациите са разходите за потребителите.

Според Салойо стандартът на клиентите расте все повече и повече и нещо, което е било стандартно преди пет години, вече не е такова в днешно време, затова и банките би трябвало да се адаптират към промените.

„Затова насочваме енергията си към опростени процеси и самообслужване. Инвестираме много в процеса на електронната търговия като предоставяме на клиента си партньорство, изцяло онлайн дигитален процес в е-търговията и решения, които само преди месец предоставихме на всичките си партньори. С мобилен телефон можете да правите незабавни плащания и да пазарувате“, даде пример управителят на "БНП Париба Лични Финанси" в България.

Вижте цялото интервю във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:36 | 04.04.23 г.
fallback
Още от Банки и застрахователи виж още