fallback

„Телематик“ увеличава клиентите, но ръстът на разходите свива печалбата за деветмесечието

Разходите на дружеството продължават да растат по-бързо заради инвестициите в разширяването на дейността, вкл. и в чужбина

12:58 | 28.10.24 г.
Автор - снимка
Редактор

„Телематик Интерактив България“ АД отчита ръст на активните клиенти и на приходите за деветмесечието на 2024 г. Разходите на дружеството продължават да растат по-бързо заради инвестициите в разширяването на дейността, вкл. и в чужбина, което намалява печалбата за периода, според индивидуалния отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.

Дружеството отчита приходи от дейността за почти 92,6 млн. лева към края на септември, което е с над 12% повече в сравнение с приходите към края на септември 2023 г. (над 82,4 млн. лева).

Приходите се генерират от две основни направения – казино игри (слот игри, стрийминг на живи казино игри и др.) и на спортни залагания (спортни резултати, спортни събития). Основната част от приходите – почти 93%, се формират от игрите, като приходите в този сегмент достигат 85,7 млн. лева в сравнение с малко над 77 млн. лева година по-рано, или има ръст от над 11% на годишна база.

Спортните залагания формират 7% от приходите на дружеството, като нарастват с над 29% на годишна база заради европейското първенство по футбол до над 6,8 млн. лева за деветмесечието в сравнение с близо 5,3 млн. лева за деветмесечието на 2023 г.

Активните клиенти достигат 93 602 души месечно през третото тримесечие, което е с 15% повече на годишна база (81 409 души през третото тримесечие на 2023 г.). Средният приход на клиент нараства със само 1% за същия период от време до 116 лева от 115 лева, но пък степента на отпадане се свива значително до 2% от 5% година по-рано.

Общите индивидуални разходи на „Телематик“ за деветмесечието нарастват с 18% до почти 75,7 млн. лева от 64,1 млн. лева година по-рано.

Най-голям дял в отчетените разходи заемат тези за доставчици на игри, реклама, платежни услуги и данък по Закона за хазарта, които формират над 80% от оперативните разходи на дружеството.

Разходите за доставчици на игри се увеличават за отчетния период с близо 9% до 17,3 млн. лева от 15,9 млн. лева. Маркетинговите разходи, въпреки законовите ограничения за телевизионната и онлайн реклама, се увеличават с над 30% до 17,5 млн. лева от 13,5 млн. лева. Компанията се фокусира върху спонсорствата на спортни събития.

Разходите за персонал се увеличават с над 44% до повече от 7,1 млн. лева от 4,9 млн. лева, а за външни услуги – с близо 20% до 47,5 млн. лева от 39,7 млн. лева.

Дружеството е платило 18,7 млн. лева държавна такса за поддържане на лиценз за онлайн хазартен оператор за деветмесечието в сравнение с 16,6 млн. лева година по-рано, или с почти 13% повече на годишна база.

„Телематик“ отчита 15,9 млн. лева печалба към края на септември в сравнение с 17,5 млн. лева към края на септември 2023 г., което е с над 9% по-малко на годишна база.

В последната година акциите на компанията поскъпват с над 40%, а пазарната капитализация достига почти 230,7 млн. лева. Към 24 октомври дружеството притежава общо 25 404 броя собствени акции, представляващи 0,1960% от всички акции с право на глас, като процедурата по обратно изкупуване продължава.

Свързани компании:

Телематик Интерактив България АД(TIB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:58 | 28.10.24 г.
fallback
Още от Пазари виж още