fallback

Любомир Леков: С течение на времето автомобилният бизнес ще стане малка част от Tesla

Новият възход на технологичната компания е свързан с продуктовото ѝ бъдеще, посочи инвестиционният експерт, основател на Investor.bg

17:56 | 14.10.24 г.

С течение на времето автомобилният бизнес ще бъде малка част от Tesla, която ще бъде преди всичко енергийна компания, такава за автономно управление и хуманоидни роботи. Този коментар в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи Любомир Леков, инвеститор и основател на Investor.bg. Той отбеляза, че „това движение кара хората, които гледат дългосрочно, да са оптимисти“ за новия възход на технологичната компания.

„Въпреки спада в цената на Tesla тази година, продуктовото бъдеще на компанията е стабилно до момента. Тази година има застой в продажбите на коли, което се отразява на цената, но не се обръща нужното внимание на енергийния бизнес на компанията“, посочи инвестиционният експерт и съобщи, че там ръстовете са огромни и вече е над 20% от бизнеса.

Леков напомни, че Tesla направи истинско шоу миналата седмица с представянето на дългоочакваното роботакси, но разочарова очакванията на инвеститорите за по-конкретни данни и времеви план за продукта и акциите ѝ поевтиняха с 8,8% след събитието. „В същото време разкриването на напълно нов продукт като Cybervan и напредъкът с хуманоидните роботи загатват за бъдещето на компанията на Илон Мъск извън краткосрочните цени на акциите“, смята той.

Според него невероятният напредък на хуманоидния робот на Tesla загатва много ясно за едно „невероятно бъдеще“. „В комбинация с големите езикови модели на xAI може да се очаква роботите скоро да имат вида както сме си ги представяли във фантастичните филми – ще бъдат както в производството, така и като домашен помощник вкъщи. Това може да доведе до десетократно покачване на Tesla, ако се осъществи този план. Тези роботи ще бъдат най-големият бизнес на Tesla", прогнозира инвеститорът бъдещето на компанията.

По думите му обявената цена за роботаксито от 30 хил. долара е малко вероятно да бъде реалност в близко бъдеще, но Леков смята, че тя все пак е постижима след години и производството на милиони бройки, но подчерта, че всичко зависи от търсенето.

„Един положителен фактор за по-бързото навлизане на роботаксито е ситуацията с регулациите. Илон Мъск каза, че то няма да се появи по-рано от 2027 г., но автономните таксита на Waymo вече се движат свободно в пилотни проекти в Сан Франциско, така че Tesla ще може да се възползва от този прецедент“, коментира инвестиционният експерт. Той даде пример с колите Waymo, които включват много допълнителни технологии, което ги оскъпява до 150 хил. долара, което пречи на по-бързото им възприемане, и поясни, че прототипите остават скъпи.

Как се свързват идеите на Илон Мъск с изкуствения интелект? Спекулативни ли са сливания в компаниите му? Как успехът на друга компания на Мъск – SpaceX може да се отрази на цената на Tesla? Има ли основния Мъск да се притеснява от президентските избори в САЩ при победа на демократите може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Материалът не е повод за вземане на инвестиционно решение!

Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:56 | 14.10.24 г.
fallback
Още от Пазари виж още