fallback

"Смарт Органик" увеличава продажбите за полугодието с над 15%

Продажбите в ЕС формират най-голям дял от приходите на дружеството

11:30 | 27.08.24 г.

Производителят на биохрани „Смарт Органик“ АД отчита над 15% ръст на консолидираните продажби за полугодието на 2024 г. в сравнение с първата половина на 2023 г., вижда се от финансовия отчет на дружеството, публикуван чрез Българската фондова борса (БФБ).

Общите продажби на компанията възлизат на над 43,4 млн. лева за периода януари-юни 2024 г. при почти 37,7 млн. лева за януари-юни 2023 г.

Продажбите в рамките на Европейския съюз (ЕС) формират най-голям дял от приходите на дружеството, както и растат най-бързо за отчетния период. Близо 25,8 млн. лева се формират от продажби на ЕС към края на юни 2024 г. в сравнение с 20,9 млн. лева година по-рано, което е с 23% повече на годишна база.

Продажбите за България възлизат на над 14,1 млн. лева за периода при над 13,5 млн. лева година по-рано, което е с 4,5% повече.

Продажбите в трети страни нарастват с 12% за отчетния период, но те са за малко под 2,9 млн. лева, или под 7% от общите продажби, в сравнение с близо 2,6 млн. лева година по-рано.

Ръстът на цените на някои суровини, като какаото, и на разходите за персонал увеличават общите разходи на „Смарт Органик“ за първата половина на годината с над 13% до повече от 34,6 млн. лева от 30,6 млн. лева.

С почти 7% нарастват разходите за материали на дружеството, които към края на юни надвишават 15 млн. лева в сравнение с над 14 млн. лева година по-рано.

С близо 15% нарастват разходите за външни услуги до 4,9 млн. лева от 4,2 млн. лева, а с почти 42% - разходите за персонал от над  7,4 млн. лева от 5,2 млн. лева.

Близо два пъти се увеличават разходите за лихви на дружеството до 101 хил. лева от 55 хил. лева година по-рано, но те са малък дял от общите разходи.

„Смарт Органик“ увеличава печалбата към края на юни с почти 25% до малко под 8 млн. лева от над 6,4 млн. лева към края на юни 2023 г.

Заради постъпленията от увеличението на капитала компанията силно увеличава паричните си средства към края на първата половина на годината – до над 21,3 млн. лева от 4,2 млн. лева в началото на годината и над 4,4 млн. лева година по-рано.

В последната година акциите на „Смарт Органик“ поскъпват с почти 30%, а пазарната капитализация на дружеството достига близо 251,8 млн. лева.

Свързани компании:

Смарт Органик АД(SO)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:30 | 27.08.24 г.
fallback
Още от Пазари виж още