fallback

„Градус“ отчита рекордна печалба за първото тримесечие

Резултатите са вследствие на оптимизациите и реорганизациите, започнати от новоизбраните в началото на 2023 г. Съвет на директорите и Мениджърски съвет на „Градус“ АД

15:19 | 31.05.24 г.

Силният ръст на продажбите през първото тримесечие на годината и приглушеното увеличение на разходите повишават над три пъти печалбата на производителя на пилешко месо „Градус“ АД. Това показва консолидираният финансов отчет на компанията за първото тримесечие на годината, публикуван на сайта x3news.com.

Финансовият резултат, отчетен към края на март 2024 г. – 14,2 млн. лева, е рекорден за компанията, откакто тя е публична. Подкрепа за постигането му оказва ръстът на продажбите на разплодни яйца и месо и месни продукти, както и съживеният износ, особено за трети страни.

Приходи по сегменти и пазари

Приходите от дейността на „Градус“ през първото тримесечие на годината нарастват с над 40% и достигат почти 44,5 млн. лева в сравнение с 31,7 млн. лева през първото тримесечие на 2023 г.

Основен дял от приходите – 92%, заемат приходите от продажба на готова продукция (в размер на малко над 37 млн. лева към края на март при 29,9 млн. лева към края на март 2023 г., или с почти 24% повече). Приходите от продажба на стоки (зърно) са 7% от приходите от продажбите, като нарастват почти 14 пъти до 2,9 млн. лева от 206 хил. лева година по-рано.

Вътрешният пазар остава основен за компанията, с приходи за над 23,7 млн. лева при 20,4 млн. лева година по-рано, или се отчита ръст от 16% на годишна база. Износът за Европа нараства с над 8% на годишна база до малко над 9 млн. лева от 8,3 млн. лева, а за трети страни – над 4 пъти до почти 7,4 млн. лева от 1,8 млн. лева.

Месото и месните продукти са водещ сегмент с приходи от малко под 20 млн. лева за първото тримесечие в сравнение с 19 млн. лева година по-рано. На второ място са разплодните яйца, като приходите в сегмента скачат до над 17,1 млн. лева от 10,7 млн. лева, или с близо 60% за една година.

Месото се реализира най-вече на вътрешен пазар: над 19,5 млн. лева от продажбите на месо и месни продукти за почти 20 млн. лева са от продажби в България. Същевременно разплодните яйца са най-вече за износ, като носят приходи за над 8,7 млн. лева от Европа и още почти 7,4 млн. лева от трети страни през първото тримесечие. Година по-рано постъпленията са, съответно, 8 млн. лева и 1,7 млн. лева, т.е. ръстът е концентриран при износа на разплодни яйца за трети страни.

Разходи и печалба за първото тримесечие

Общите разходи на „Градус“ за първото тримесечие са за малко над 32,1 млн. лева в сравнение с малко под 30 млн. лева за първото тримесечие на 2023 г., като нарастват със 7% на годишна база.

Разходите за материали намаляват с 1,5% до малко над 26 млн. лева от почти 26,4 млн. лева година по-рано. Намаление има и при разходите за амортизации – с над 12% до 1,8 млн. лева от 2,1 млн. лева. Разходите за персонал нарастват с 4% до над 8,7 млн. лева от 8,4 млн. лева.

Компанията отчита печалба в размер на 14,2 млн. лева през първото тримесечие при 4,2 млн. лева година по-рано, което е над три пъти повече на годишна база.

Активите в баланса на дружеството нарастват с 4% на годишна база към края на март до почти 340,1 млн. лева от 326,3 млн. лева към края на март 2023 г. Материалните запаси остават относително стабилни за периода.

Свързани компании:

Градус АД(GR6)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:28 | 31.05.24 г.
Още от Пазари виж още