Основните борсови индекси от Азиатско-Тихоокеанския регион приключиха сесията с ръстове, докато инвеститорите оценяват последните данни за икономиката на Япония, съобщава CNBC.
Токийският бенчмарк на сините чипове Nikkei 225 напредна с 534,53 пункта, или с 1,39 на сто, до 38 920,26 пункта. Индексът Topix отчете ръст от 0,24% до 2737,54 пункта.
В Китай континенталният показател Shanghai composite се повиши с 0,08 на сто до 3122,4 пункта. Индексът Shenzhen приключи сесията с ръст от 0,22 на сто до 9604,13 пункта.
Основният измерител на борсата в Хонконг Hang Seng напредна с 1,59 на сто до 19 376,53 пункта.
Южнокорейският показател Kospi се повиши с 0,83 на сто до 2753 пункта.
В Австралия бенчмаркът ASX 200 отчете ръст от 1,65% до 7881,3 пункта.
Икономиката на Япония се сви по-рязко от очакваното през първото тримесечие, след като слабата йена продължава да засяга потребителите. Предварителните данни за брутния вътрешен продукт (БВП), публикувани в четвъртък, показаха, че икономиката на Япония се е свила с 2,0% на годишна база през периода януари-март спрямо предишното тримесечие, което е повече от спада от 1,5%, очакван в проучване на Ройтерс.
Последните данни вероятно могат да застрашат плановете на Японската централна банка (ЯЦБ) да повиши лихвените проценти.
Междувременно акциите на Taiwan Semiconductor Manufacturing Company прибавиха 0,24% към стойността си, след като производителят на чипове обяви, че няма нанесени щети по съоръженията на строителната площадка на фабриката в Аризона след новината за експлозия в района.
Акциите на китайските строителни компании отчетоха ценови ръст, след като стана ясно, че Пекин обмисля да купи милион непродадени жилища от затруднени строители в опит да подкрепи сектора. Цената на книжата на Logan Group се повиши с 11,59 на сто, докато акциите на Longfor Group поскъпнаха с 14,63 на сто.
Цената на акциите на Honda Motor Co. се понижи с 2,4 на сто, въпреки че японският производител на автомобили обяви инвестиция от 65 млрд. долара в електрификация на своята продуктова гама до 2030 г., подкрепен от силното търсене на хибриди.