fallback

"Шелли груп" отчита почти двойно по-голяма печалба през 2023 г.

Дружеството разширява търговската мрежа, в която се продават продуктите му, като залага и на онлайн, и на физически търговци

11:16 | 27.02.24 г.

„Шелли груп“ отчита значителен ръст на продажбите и печалбата към края на последното тримесечие на годината.

Дружеството реализира ръст от над 57% на годишна база на приходите от продажба на устройства до над 146,3 млн. лева при 93 млн. лева година по-рано. Изпълнителният директор Волфганг Кирш коментира по време на уебинар с инвеститори, че са продадени 13 млн. устройства през миналата година, с 5 млн. повече в сравнение с предходната, а потребителите са от повече от 100 държави по света.

„Шелли груп“ продължава да разширява търговската мрежа, в която присъства. Компанията е директен доставчик на Amazon за Германия от втората половина на миналата година и е навляза във Франция, Италия, Испания и Бенелюкс през 2023 г. За 2024 г. се планира разширяване на покритието в САЩ и Австралия като директен доставчик на Amazon.

Продуктите на дружеството се предлагат и във все повече физически магазини, а през миналата година са сключени и още договори с професионални дистрибутори. В Германия и скандинавските държави е започнала и техническа програма за обучение в повече от 90 училища, коментира още Кирш.

Другият изпълнителен директор – Димитър Димитров, допълни, че през миналата година са обновени 6 от продуктите на компанията и са пуснати 21 нови продукта, като има и 3 нови продуктови категории. От началото на 2024 г. са обновени 8 от продуктите и са пуснати 15 нови продукта. До края на годината се очаква пускането и обновяването на 40-60 нови продукта.

Приходите от дейността достигат почти 147,5 млн. лева към края на декември 2023 г. в сравнение с 94,5 млн. лева към края на декември 2022 г., което е с 58% повече на годишна база.

Общите приходи към края на последното тримесечие на миналата година възлизат на над 148 млн. лева при близо 95 млн. лева година по-рано.

Компанията реализира 72% ръст на разходите към края на декември на годишна база, като най-силно нарастват другите оперативни разходи – с над 445% до близо 6,5 млн. лева от 1,2 млн. лева, за маркетинг – с почти 156% до 10,2 млн. лева от близо 4 млн. лева, за външни услуги – с 95% до над 6,85 млн. лева от 3,5 млн. лева. Разходите за персонал са нагоре с близо 29% до 18,8 млн. лева от 16,6 млн. лева.

Съществен ръст има и при обезценките – до 2,2 млн. лева от 441 хил. лева, т.е. са с почти 400% повече на годишна база заради отписани вземания за над 2 млн. лева, и провизиите – до 3,7 млн. лева от 502 хил. лева, или с над 636% повече.

„Шелли груп“ отчита над 32,9 млн. лева печалба към края на 2023 г. при 17,4 млн. лева към края на 2022 г., или с близо 90% повече на годишна база.

Дружеството увеличава паричните средства с над 9% до почти 30,8 млн. лева към края на 2023 г. в сравнение с 28,15 млн. лева към края на 2022 г.

Акциите на компанията поскъпват с над 160%, а пазарната капитализация е за над 1,065 млрд. лева.

Свързани компании:

Шелли груп АД(SLYG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:16 | 27.02.24 г.
fallback
Още от Пазари виж още