Нетните приходи от продажби на „Херти“ АД намаляват с 16% на консолидирана основа през 2023 г. спрямо 2022 г. и достигат 77,617 млн. лв., сочат данни от финансовия отчет на дружеството, публикувани в сайта x3news.com. Разходите на компанията обаче се свиват, благодарение на зелени проекти и въвеждането в експлоатация на ново оборудване.
Общите приходи от дейността са в размер на 78,244 млн. лв. – спад със 17% спрямо година по-рано. Същевременно дружеството отчита ръст от 3,4% в нетната печалба за периода, която достига 6,464 млн. лв.
Общите разходи за дейността на дружеството намаляват с 19% спрямо 2022 г. и достигат близо 71 млн. лв. при 87,6 млн. лв. година по-рано. Най-голям дял имат разходите за материали – 38,940 млн. лв., и разходите за възнаграждения – 15,218 млн. лв. Разходите за материали намаляват с близо 32% спрямо предходната година, а при разходите за възнаграждения има незначителен ръст от 0,8%. Разходите за външни услуги през 2023 г. също са намалели – с 15% спрямо година по-рано до 6,656 млн. лв.
„Херти“ отчита добър старт на годината с достатъчно поръчки и добра организация на работата, като отбелязва и въвеждането в експлоатация на няколко нови машини в края на 2022 г. и началото на 2023 г. През 2023 г. компанията взима решение за кандидатстване с проект за финансиране на изграждането на фотоволтаична система в производствената си база със средства от Фонда за възстановяване. Друг проект на компанията, финансиран от Норвежкия финансов механизъм, е за закупуване на листова преса и щанца, което е довело до намаляване на разходите за енергия и на технологичния отпадък, както и до увеличаване на капацитета. Договорът с Норвежкия финансов механизъм е подписан на 19 май, а проектът е на стойност 401 100 евро и ще бъде изпълнен до април 2024 г.
Увеличените цени на алуминия пряко са се отразили на разходите на „Херти“ АД за производство от началото на 2023 г., като ръст на цените се регистрира и при лакове, мастила, уплътнители и др. В края на 2023 г. обаче се наблюдава успокояване на цените на основните материали и не се очаква нов ръст. Компанията отчита подобряване на веригата на доставки, което от своя страна подобрява планирането и прогнозирането на доставките на суровини и материали, като това допринася за оптимизиране на производствения процес, отчитат от дружеството.
„Херти“ АД е създадено през 1993 г. като предприятие в сферата на опаковъчната индустрия, специализирано в производството на алуминиеви капачки.
Свързани компании:
Текстът е актуализиран към 14:40 ч. на 11.03.2024 г.