fallback

Компанията за дигитално застраховане „Болерон“ ще търси 4 млн. евро от БФБ

Дружеството планира IPO на пазар beam в началото на 2024 г.

08:50 | 25.12.23 г.

Компанията за дигитално застраховане „Болерон“ планира първично публично предлагане на пазар beam на Българската фондова борса (БФБ) в началото на 2024 г. Със средствата дружеството ще финансира развитието си в България, както и в съседните ни страни Румъния и Гърция.

Това става ясно от презентация за потенциални инвеститори, публикувана на сайта на компанията.

Дружеството ще търси до 4 млн. евро от БФБ. Ако набере максималната сума, половината от нея, или 2 млн. евро, то планира да насочи към българския пазар през 2024 и 2025 г. Останалите 2 млн. евро ще бъдат разпределени поравно, т.е. по 1 млн. евро, между Гърция и Румъния.

При по-малко финансиране – 3 млн. евро, дружеството ще инвестира отново приоритетно в развитието си на Българския пазар и ще се насочи към румънския, вижда се от презентацията.

Бизнесът на „Болерон“

„Болерон“ е софтуерна компания, която дигитализира и автоматизира различни процеси в застраховането. Тя работи със собствен софтуер, вкл. и мобилно приложение, който е интегриран с основните системи на застрахователните компании.

На сайта и чрез приложението на компанията клиентите могат да сравняват, купуват, плащат и подновяват онлайн различни застрахователни продукти на 11 застрахователни компании (имуществена застраховка, здравна застраховка за болничен престой в България и за лечение в чужбина, планинска застраховка, застраховка за екстремни спортове, застраховка „Живот“ с покритие до 800 хил. лева, застраховка за пътуване в чужбина, „Автокаско“, „Гражданска отговорност“) по всяко време на денонощието.

Компанията работи директно с клиенти, както и с телекоми на принципа на споделяне на печалбата. Вече е започнала съвместната работа с „Виваком“ в България. В момента се водят преговори с компании в Гърция и Румъния.

Финансово представяне на компанията

Дружеството посочва, че досега е натрупало 6,5 млн. лева премиен приход, като е привлякло 20 хил. клиенти. През 2022 г. премийният приход е нараснал над два пъти в сравнение с 2021 г.

„Болерон“ отчита 282 хил. лева приходи от продажби през 2022 г. в сравнение със 169 хил. лева през 2021 г., което е с 67% повече на годишна база.

За деветмесечието на 2023 г. продажбите са за 297 хил. лева при 185 хил. лева за същия период на 2022 г., или нарастват с над 60% на годишна база.

Разходите на дружеството обаче растат значително по-бързо, като загубата през 2022 г. нараства повече от два пъти в сравнение с 2021 г. до 937 хил. лева от 437 хил. лева. За деветмесечието на 2023 г. загубата на компанията възлиза на 726 хил. лева при 700 хил. за същия период на 2022 г., което е с близо 4% повече на годишна база.

История и план за развитие на компанията

„Болерон“ е създадена през 2019 г., като е привлякла 500 хил. евро инвестиция от „МФГ Инвест“ и оценката ѝ тогава е била 1,5 млн. евро. През 2020 г. е привлякла още 500 хил. евро от NV3 Venture и Eleven Ventures, като е достигнала оценка от 2,5 млн. евро.

През 2021 и 2022 г. дружеството е привлякло още, съответно, 1 млн. евро и 2,1 млн. евро, като в кръговете финансиране се включват и Impetus capital, Wireless electric, Digital SPV. Оценката на компанията достига 7 млн. евро през 2022 г.

Дружеството на практика цели да стане най-големия маркетплейс за застраховки в Европейския съюз (ЕС), със строен план за дългосрочно развитие и след 2030 г.

„Болерон“ планира броят на клиентите да приближи 1 млн. души до 2029 г., а премийният приход да достигне 300 млн. евро.

Дружеството очаква да излезе на печалба през 2026 г., както и да увеличи положителния финансов резултат до 12 млн. евро през 2029 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 25.12.23 г.
fallback
Още от Пазари виж още