Производителят на радиатори „Корадо-България“ увеличава продажбите и печалбата през третото тримесечие на годината в сравнение с предишните две благодарение на по-активни продажби в страните от Централна и Източна Европа и основно Украйна, Румъния и Унгария.
Това е довело и до увеличение на производството на радиатори през третата четвърт от годината в сравнение с втората, вижда се от финансовия отчет на дружеството за януари-септември и междинния доклад за дейността, публикувани чрез сайта x3news.com.
Общите продажби и производството на дружеството за деветмесечието обаче, макар и да забавят спада си благодарение на по-доброто трето тримесечие, са значително под миналогодишните за същия период. Продажбите на основните пазари – в Европа, чиято динамика би имала най-силно отражение върху резултатите, продължават да падат. Компанията майка – чешкото дружество „Корадо а.с.“, продължава да изкупува основен дял от продукцията на българското дружество (близо 86% към края на септември).
Предстои да видим дали подобрението от третото тримесечие ще се задържи и през текущото тримесечие и как компанията ще се възстанови от проблемите, с които се сблъска заради нестабилната световна среда.
Производство на радиатори през третото тримесечие и деветмесечието
За периода юни-септември броят на произведените от „Корадо-България“ радиатори се увеличава с над 14% в сравнение с юни-септември 2022 г. През третото тримесечие са произведени 72 228 радиатора в сравнение с 63 155 през второто и 49 797 през първото. Увеличението е с малко над 14% за тримесечието.
За деветмесечието общият брой на произведените радиатори е 185 180 при 294 162 година по-рано, или има намаление от 37% на годишна база.
Подобна е и тенденцията при тръбните отоплителни тела, произвеждани от дружеството.
Продажби и пазари
За деветмесечието са продадени 260 969 радиатора в сравнение с 376 971 за деветмесечието на 2022 г., като намалението е от близо 31% на годишна база.
Броят на продадените радиатори в Европейския съюз (ЕС) спада до 248 514 от 364 390 – с близо 32%. В България намалението е от 24% до 2742 от 3605, а на другите пазари се увеличава с 8% до 9713 от 8976. Това се дължи на увеличението от над 50% на продажбите в Украйна и Унгария, както и шесткратното увеличение в Румъния, поясняват от дружеството.
Продажбите в парично изражение за деветмесечието спадат с близо 38% на годишна база до 28,796 млн. лева от 46,213 млн. лева за деветмесечието на 2022 г.
Продажбите за тримесечието са за 10,884 млн. лева и нарастват с 13,4% в сравнение с предходното тримесечие (9,6 млн. лева). На годишна база обаче има спад от 26% (през третото тримесечие на 2022 г. продажбите са за 14,692 млн. лева).
Разходи и печалба
„Корадо-България“ успява да свие разходите си, за да остане на печалба в условията на намаляващи продажби. Общите разходи за деветмесечието възлизат на 26,451 млн. лева при 42,931 млн. лева година по-рано, или с над 38% за една година.
Най-голям спад отчитат разходите за материали – с над 45% до 19,513 млн. лева към края на септември от 35,627 млн. лева към края на септември 2022 г. Разходите за персонал за деветмесечието се свиват с 21% до 3,884 млн. лева от 4,935 млн. лева година по-рано.
Компанията реализира печалба в размер на 2,49 млн. лева за деветмесечието при 4,459 млн. лева за деветмесечието на 2022 г., което представлява спад от над 44%.
Печалбата за третото тримесечие нараства до 1,455 млн. лева при 820 хил. лева за второто тримесечие и 215 хил. лева за първото тримесечие. Ръстът в сравнение с второто тримесечие е от 77,43%. За третото тримесечие на 2022 г. обаче печалбата е за 1,635 млн. лева, т.е. на годишна база има спад от 11%.
Въпреки спада на продажбите „Корадо-България“ отчита положителен паричен поток от оперативна дейност в размер на 3,849 млн. лева при 2,195 млн. лева година по-рано. Така дружеството успява да увеличи наличните средства до 2,823 млн. лева при 489 хил. лева в началото на годината и 388 хил. лева към края на септември 2022 г.
В последната година акциите на „Корадо-България“ поевтиняват с близо 30%.
Свързани компании: