fallback

"Шелли груп" увеличава печалбата за полугодието с над 80%

Компанията отчита ръст на печалбите и кеша и се готви за най-важния период за продажбите през последното тримесечие

11:22 | 17.08.23 г.

„Шелли груп“ АД (с предишно наименование „Алтерко“) значително подобрява финансовите си резултати към края на първото полугодие в сравнение с първата половина на миналата година. Дружеството публикува консолидирания си финансов отчет за второто тримесечие късно на 16 август, както беше планирало. Документите са качени на сайта x3news.com.

Компанията приключва шестмесечието с продажби за 54,926 млн. лева при 35,794 млн. лева за първото шестмесечие на 2022 г., което е ръст от 53,45% на годишна база.

Само за второто тримесечие продажбите са за 27,277 млн. лева, като намаляват с 1,34% в сравнение с първото тримесечие, но нарастват с 47% на годишна база (18,592 млн. лева за второто тримесечие на 2022 г.).

Към края на отчетния период общите разходи за дейността на „Шелли Груп“ нарастват с почти 52% на годишна база. В голяма степен увеличението се определя от разходите за персонал, които се повишават с почти 49% на годишна база до близо 9 млн. лева към края на юни от малко над 6 млн. лева година по-рано.

Най-силно обаче нарастват другите административни разходи – със 157% на годишна база, и разходите за маркетинг – със 149%.

„Шелли груп“ отчита печалба в размер на 11,427 млн. лева към края на юни в сравнение с 6,338 млн. лева към края на юни 2022 г., което е с над 80% повече на годишна база.

Дружеството увеличава с 38% паричните си средства към края на юни до 38,798 млн. лева от 28,154 млн. лева година по-рано. Запасите намаляват от 11,8 млн. евро (23 млн. лева) до 9,1 млн. евро (17,8 млн. лева).

Изпълнителният директор на „Шелли груп“ Волфганг Кирш коментира по време на уебинар, на който резултатите бяха представени пред инвеститорите, че маржът на печалбата преди данъци и такси достига 24,9%. Според него обаче може да се наложи компанията да пожертва част от този марж, за да надмине финансовите си цели за годината, особено при продажбите около Черния петък, когато се прилагат агресивни ценови стратегии.

Подготовката за най-активния сезон на продажбите - през последното тримесечие, започва, допълни другият изпълнителен директор на компанията Димитър Димитров.

В последната година акциите на „Шелли груп“ удвояват цената си, а пазарната капитализация достига над 678,7 млн. лева, според данни на БФБ-София.

Свързани компании:

Шелли груп АД(SLYG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:22 | 17.08.23 г.
fallback
Още от Пазари виж още