fallback

Печалбите на публичните компании за козметика са под натиск заради по-бързия ръст на разходите

Ръстът на продажбите не успява да компенсира засега увеличението на разходите

10:49 | 09.02.23 г.

Българските публични компании - производители на козметика, отчитат ръст на продажбите през 2022 г. в сравнение с 2021 г.

Печалбите им обаче са под натиск заради по-бързия ръст на разходите под напора предимно на разходите за материали (по-скъпи суровини и енергия) и персонал.

Това става ясно от индивидуалните отчети на „Българска роза“ АД-Карлово, „Лавена“ АД-Шумен и „Арома“ АД, публикувани чрез сайта x3news.com и Бюлетин Investor.

Две от компаниите са натрупали и повече материални запаси за периода.

„Българска роза“

Приходите от продажбите на „Българска роза“ АД-Карлово към края на 2022 г. достигат 4,975 млн. лева в сравнение с 3,87 млн. лева година по-рано, което представлява увеличение с 28,55% на годишна база.

Приходите от продажби на продукция към 31 декември 2022 г. са в размер на 4,167 млн. лева, в т.ч. 1,631 млн. лева от износ, или 39,14% от общите приходи. За същия период на 2021 г. приходите от продажби на продукция са били 3,541 млн. лева, в т.ч. 1,259 млн. лева от износ на продукция, което е 35,55% от общите приходи.

Разходите на дружеството се увеличават с 22,79% на годишна база до 4,879 млн. лева към края на 2022 г. в сравнение с 3,988 млн. лева към края на 2021 г.

Нетната печалба за отчетния период е в размер на 241 хил. лева при 343 хил. лева година по-рано, като се понижава с 29,73% на годишна база.

„Лавена“

Продажбите на „Лавена“ АД към края на 2022 г. достигат 21,253 млн. лева в сравнение с 18,248 млн. лева година по-рано, което е с 16% повече.

От третото тримесечие насам тримесечните продажби на компанията намаляват – за периода октомври-декември са за 4,668 млн. лева, за юли-септември са 5,963, млн. лева, за април-юни са 6,274 млн. лева, а за януари-март са 4,348 млн. лева. Понижението през последното тримесечие в сравнение с предходното е 21,71%. В сравнение с последното тримесечие на 2021 г. обаче има ръст от 75,95% (продажбите за периода тогава са 2,653 млн. лева).

Разходите на дружеството към края на 2022 г. нарастват с 20% на годишна база до 20,35 млн. лева от 16,923 млн. лева.

Компанията отчита нетна печалба в размер на 1,162 млн. лева към края на 2022 г. при 1,584 млн. лева към края на 2021 г. Понижението е от 26,64%.

Дружеството реализира и ръст на материалните запаси в баланса си от 40,7% за една година.

„Арома“

„Арома“ АД отчита годишен ръст на продажбите през 2022 г. от 18,14% до 36,138 млн. лева от 30,588 млн. лева. 

Същевременно ръстът на разходите за периода е 21,3% до 36,18 млн. лева от 29,825 млн. лева.

Нетната печалба на компанията към края на 2022 г. спада с 34,22% до 588 хил. лева.

Материалните запаси се увеличават с почти 14%.

Свързани компании:

Българска роза АД гр. Карлово(ROZA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 09.02.23 г.
fallback
Още от Пазари виж още