fallback

Продажбите на „Зърнени Храни България“ намаляват през третото тримесечие в сравнение с второто

Печалбата на компанията за деветмесечието отчита малък спад на годишна база

14:20 | 09.12.22 г.

Продажбите на „Зърнени Храни България“ през третото тримесечие намаляват в сравнение с второто тримесечие на годината. Спадът на разходите е малко по-бавен, поради което се наблюдава и натиск върху печалбата на компанията.

Това се вижда от консолидирания отчет на дружеството за деветмесечието, публикуван чрез сайта x3news.com.

Продажбите на дружеството за третото тримесечие възлизат на 24,603 млн. лева в сравнение с 25,106 млн. лева през второто тримесечие и 19,543 млн. лева през третото тримесечие на 2021 г. За тримесечието има спад от 2%, докато на годишна база продажбите се увеличават с почти 26%.

Продажбите на „Зърнени Храни България“ за деветмесечието са за 72,619 млн. лева в сравнение с 53,379 млн. лева за деветмесечието на 2021 г., което е с 36% повече на годишна база.

Общите приходи на компанията за деветмесечието достигат 76,332 млн. лева в сравнение с 61,11 млн. лева година по-рано, или се увеличават с 25%.

Разходите на дружеството за третото тримесечие възлизат на 24,755 млн. лева при 25,028 млн. лева за второто тримесечие и 20,739 млн. лева за третото тримесечие на 2021 г. За тримесечието има спад от 1%, но на годишна база разходите се увеличават с 19,36%.

За деветмесечието разходите на „Зърнени Храни България“ са в размер на 71,826 млн. лева в сравнение с 56,759 млн. лева за деветмесечието на 2021 г., което представлява ръст от почти 25% на годишна база.

Повишението се диктува от увеличението на балансовата стойност на продадените активи заради ръста на продажбите на продукция и стоки, разходите за материали, разходите за външни услуги и другите разходи.

Намаление има единствено при разходите за персонала, които достигат 13,071 млн. лева към края на септември в сравнение с 13,343 млн. лева за деветмесечието на 2021 г., или спадат с малко над 2%.

Разходите за външни услуги на компанията нарастват с 18,41% на годишна база за отчетния период до 18,557 млн. лева от 15,671 млн. лева, разходите за външни услуги се повишават с 2,2% до 5,222 млн. лева от 4,279 млн. лева, а другите разходи – почти 8 пъти до 6,631 млн. лева от 852 хил. лева година по-рано.

Балансовата стойност на продадените активи е за 22,501 млн. лева към края на септември при 13,702 млн. лева година по-рано, или с 64,2% повече.

Дружеството приключва деветмесечието с печалба преди данъци в размер на 4,225 млн. лева при 4,298 млн. лева за деветмесечието на 2021 г., което представлява понижение с 1,7%.

В последната година акциите на дружеството поскъпват с над 17%.

Свързани компании:

Зърнени Храни България АД(ZHBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:20 | 09.12.22 г.
fallback
Още от Пазари виж още