fallback

"Спиди" отчита ръст на пратките, приходите и печалбата за деветмесечието

Повишената обща бизнес активност и потребление дават тласък на услугите на куриерската компания

14:50 | 01.11.22 г.

„Спиди“ АД увеличава обработените пратки, приходите и печалбата за деветмесечието в унисон с бурното развитие на икономиката. Дружеството е подкрепяно от продължаващия ръст на онлайн търговията и от повишаването на общата бизнес активност и потреблението.

Това повишава търсенето на услугите на куриерската компания, като B2B сегментът отчита рекорден ръст, посочва се в индивидуалния отчет на компанията към края на септември.

Заради войната в Украйна има спад на търсенето в Централна и Източна Европа, но той се компенсира изцяло от активността на вътрешния пазар и на Балканите (Румъния и Гърция).

Дружеството продължава да оптимизира и модернизира офисите си, като увеличава капацитета им и да инвестира в автоматизирани линии за обработка на пратки и софтуер.

Финансово представяне

Приходите от куриерски услуги на компанията за деветмесечието ускоряват ръста си до 21,6% на годишна база (след отчетено годишно увеличение от 18,7% през второто тримесечие и 12% през първото) до 179,4 млн. лева. Нарастването се дължи на доставките в страната и възстановяването на регионалната услуга Speedy Balkan (за доставки от/до Румъния и Гърция).

Извън Speedy Balkan международните пратки отчитат спад за първи път от развиването на сегмента поради понижаващото се потребление в останалата част от Европа и военния конфликт в Украйна, който се отрази задържащо върху някои сектори на икономиката, посочва се в доклада на дружеството.

Приходите от дейността на вътрешния пазар на „Спиди“ нарастват с 24,7% на годишна база към края на септември до 147,3 млн. лева. Само за тримесечието вътрешният пазар генерира 52,212 млн. лева приходи, което е с 30,1% повече в сравнение с третото тримесечие на 2021 г.

Приходите от външните пазари на дружеството към края на септември са в размер на 32,137 млн. лева, което е с 9,3% повече на годишна база. Превозените пратки са 31,2 млн. броя, което е с 3,6% повече в сравнение с предходната година.

Продажбите на дружеството към края на септември са за 184,105 млн. лева в сравнение със 152,056 млн. лева година по-рано, или с 21% повече. Само за третото тримесечие продажбите са за 65,453 млн. лева при 61,909 млн. лева за второто и 51,902 млн. лева за третото тримесечие на 2021 г. Увеличението в сравнение с второто тримесечие е от 5,72%, а на годишна база – 26,1%.

Общите приходи за деветмесечието на куриерската фирма са за 196,872 млн. лева в сравнение със 162,019 млн. лева година по-рано, или с 21,51% повече на годишна база. Същевременно разходите за отчетния период се увеличават до 163,365 млн. лева от 135,773 млн. лева година по-рано, или с 20,32% на годишна база.

Разходите за персонала (възнаграждения и осигуровки) се увеличават с почти 20% до общо над 42,9 млн. лева, а разходите за комуникации и комунални услуги са нагоре с 69% до 4,8 млн. лева най-вече заради ръста на цените на тока.

„Спиди“ приключва деветмесечието с нетна печалба в размер на 31,427 млн. лева при 24,605 млн. лева година по-рано, като увеличението достига 27,72% на годишна база.

В последната година акциите на компанията поевтиняват с 6,14%. Последните сделки са на ниво от 107 лева, което е с 16,4% под най-високата стойност в последната година от 128 лева, достигната в средата на юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 01.11.22 г.
fallback
Още от Пазари виж още