fallback

Продажбите на „Корадо-България“ забавят ръста си

Дружеството е произвело и продало по-малко радиатори, но явно е прехвърлило ценовата тежест към клиентите си и това засега компенсира изоставаането

11:10 | 28.10.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на „Корадо-България“ АД забавят ръста си. Дружеството е произвело и продало по-малко радиатори, но явно е успяло да прехвърли ценовата тежест към клиентите си и това засега компенсира изоставането.

Това се вижда от финансовия отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.

През третото тримесечие „Корадо-България“ е произвело 81 915 броя панелни радиатора за водно отопление в сравнение със 138 546 за третото тримесечие на 2021 г. и 132 203 за третото тримесечие на 2020 г. За деветмесечието произведените радиатори са 294 162 в сравнение с 382 873 за деветмесечието на 2021 г. и 311 491 за деветмесечието на 2020 г.

За периода януари-септември 2022 г. са произведени и 82 751 тръбни отоплителни тела в сравнение с 96 880 за януари-септември 2021 г. и 68 145 за януари-септември 2020 г.

В Европейския съюз (ЕС), с изключение на България, са реализирани 364 390 панелни и тръбни радиатора за деветмесечието в сравнение с 436 181 за същия период на 2021 г. и 341 615 за деветмесечието на 2020 г.

В България за същия период са продадени 3605 панелни и тръбни радиатора при 8521 за миналата година и 7599 за предходната. За трети страни продадените радиатори за деветмесечието са 8976 в сравнение с 38 311 година по-рано и 33 942 за деветмесечието на 2020 г.

Продажбите на „Корадо-България“ към 30 септември възлизат на 46,213 млн. лева в сравнение с 44,953 млн. лева година по-рано, като се увеличават с 2,8% на годишна база. Общите приходи на дружеството са за 47,701 млн. лева при 44,954 млн. лева година по-рано, или с 6,11% повече.

Разходите за дейността на компанията се увеличават до 42,931 млн. лева за отчетния период при 40,562 млн. лева за същия период на 2021 г., или с 5,84% повече. Продължават да растат разходите за материали и възнаграждения на дружеството, но намаляват разходите за външни услуги, амортизации, както и балансовата стойност на продадените активи (заради свиването на продадените бройки радиатори).

Така „Корадо-България“ приключва деветмесечието с печалба в размер на 4,459 млн. лева в сравнение с 4,241 млн. лева за деветмесечието на 2021 г., което е с 5,14% повече на годишна база. За сравнение, печалбата през предходното тримесечие отчете ръст от над 86% на годишна база.

„Трудно е да се сравняват продажбите през тази година с 2021 г., която беше безпрецедентно успешна. През 2021 г. не успяхме да произвеждаме достатъчно бързо и натрупахме огромно количество поръчки – всичко това заради обявените многократни увеличения на цените“, обясняват настоящата ситуация от управителния съвет на компанията и добавят, че основният клиент на „Корадо-България“ е компанията майка „Корадо Груп“, която все още компенсира значителния спад в продажбите в Югоизточна Европа.

Очакванията на ръководството на компанията за останалата част на 2022 г. и за следващата 2023 г. не са оптимистични предвид геополитическото развитие, ръстът на лихвите и енергийната криза, които забавят поръчките.

В последната година акциите на дружеството поевтиняват с 24%.

Свързани компании:

Корадо-България АД(KBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:10 | 28.10.22 г.
fallback
Още от Пазари виж още