Консолидираната нетна печалба на българския производител на биопродукти „Смарт Органик“ за първото полугодие е нараснала с над 2% на годишна база до 3,453 млн. лева, а приходите от продажби са се увеличили с близо 19%.
Приходите от продажби възлизат на 26,4 млн. лв. за първите шест месеца на годината, съобщи компанията в междинния си финансов отчет. Оперативната печалба се повишава до 3,93 млн. лв. през разглеждания период от 3,86 млн. лв. лева година по-рано, но пък разходите са нараснали с почти една четвърт до 4,06 млн. лева.
Себестойността на продадените стоки е нараснала с 23% до малко под 13,3 млн. лв., а разходите за наети услуги са се ускорили с 22,6% за една година до 2,6 млн. лв.Към 30 юни „Смарт Органик“ има осем дъщерни дружества, включително компании в Германия, Нидерландия, САЩ и Румъния. „Смарт Органик“ притежава и 25% от българския производител на лютиви сосове Chilli Hills Farms и 50% от Roobar USA. През юли производителят на органични храни обяви придобиването на контролния пакет акции (70%) в местния играч в сектора Santulita, който произвежда смутита под марката Frudada.
По-рано тази година Министерството на иновациите обяви, че „Смарт Органик“ ще инвестира 5 млн. лв. в изграждането на нов завод за биологични храни в Божурище, в покрайнините на София.
Акциите на „Смарт Органик“, чиято пазарна капитализация е около 161,9 млн. лева, затвориха вчерашната сесия с ръст от 4,66% на ниво от 15,70 лева. Днес няма сделки с книжата.
Свързани компании: