Индексите на Българската фондова борса (БФБ) приключиха сесията със спадове при слаба активност. Оборотът от търговията с български акции достигна едва 658,4 хил. лева в сравнение с почти 1,3 млн. лева от търговията с чуждестранни акции.
Основният индекс SOFIX се понижи с 0,8% до 601,6 пункта – най-ниското ниво от 12 май насам, а по-широкият BGBX40 изтри 0,81% до 139,14 пункта.
Индексът на дружествата със специална инвестиционна цел BGREIT падна с 0,24% до 181,45 пункта, а BGTR30 отписа 0,53% до 727,82 пункта.
От акциите в състава на SOFIX най-губещи в сесията са тези на „Еврохолд България“, които изтриха 4,76%. Следват акциите на „Химимпорт“ със спад от 1,95% и на „Доверие Обединен Холдинг“ (ДОХ) със спад от 1,57%.
Най-губещото дружество от BGBX40 е „Проучване и добив на нефт и газ“ със спад на цената на акциите от също 4,76%, следвано от „Еврохолд“ и „Илевън Кепитъл“ с 2,86%.
От акциите и в основния, и в по-широкия индекс най-силен ръст отбелязаха тези на „М+С Хидравлик“ – с 3,41%. На второ място по ръст и в двата индекса са акциите на „Сирма Груп Холдинг“, които поскъпнаха с 1,25%.
Най-губещото дружество от всички търгувани днес е „Български Транспортен Холдинг“ със спад на цената на акциите от 13,79%, следвано от „Синергон Холдинг“ с 6,82% и „Проучване и добив на нефт и газ“ и „Еврохолд“.
Същевременно „Син Карс Индъстри“ стана най-печелившата компания, като акциите ѝ поскъпнаха с 6,36%. Следва „Ейч Ар Кепитъл“ с 5,04% ръст на пазарната оценка и „М+С Хидравлик“.
От „Син Карс Индъстри“ обявиха днес, че за следващата година има заявка за производството на 400 автомобила от модела L CITY за нидерландския пазар. Компанията започва и разработването на следващите модели, като първият ще е L CITY куриер (до 3,5 т), следван от закрит и открит пътнически модел.
За да бъде запълнена предлаганата гама с най-малките лекотоварни автомобили (до 2000кг общо тегло), е договорено ползването на съществуваща платформа с електрическо задвижване, разработена от наложен европейски автомобилен производител, допълва дружеството. Върху готовата платформа ще бъдат вградени вече създадените от „Син Карс“ системи, купе и компоненти.
Това ще позволи да бъде увеличен многократно капацитетът на производството, като към 2030 г. целта е да се доставят 100 автомобила на производствена смяна – или около 100 хил. броя автомобила на годишна база. При изпълнение на поставените цели приходите ще надхвърлят 5 млрд. евро на година.
Свързани компании: